سایت کاریابی جویا کار

نرخ بیکاری 94 بر اساس معیارهای سازمان جهانی کار 11 درصد بوده است

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
11 مهر

بر اساس اطلاعات ، عیسی منصوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ادامه داد: بر اساس این معیار و این نرخ شمار افراد بیکار در کشور تا پایان سال گذشته دو و نیم میلیون نفر برآورد می گردد.

وی گفت: در سال 94 ، 667 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد که بخش قابل توجهی از آنان در بنگاه های اقتصادی زیر 10 نفر و در بخش غیررسمی مشغول به کار شده اند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برخی افراد با اضافه کردن آمار اشتغال ناقص به آمار واقعی بیکاران تعداد افراد فاقد شغل در کشور را شش میلیون نفر اعلام کرده اند.

منصوری تصریح کرد: در پنج برنامه توسعه کشور به هیچ وجه سیاست اشتغال دیده نشده بود.

وی ادامه داد: تا پایان سال از نظام جامع بازار کار که داده هایش بر اساس اطلاعات مراکز مختلف و مشاهدات میدانی ثبت می گردد رونمایی خواهد شد.

عبدالرضا مصری کننده مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه گفت: معیارهای جهانی برای آمار بیکاری در کشور را باید با معیارهای داخلی مطابقت داد و شغل بر اساس حداقل معیشت را درنظر گرفت.
 
وی ادامه داد: اگر بانک اطلاعات جامع در کشور از بیکاران و شاغلین ایجاد شود علاوه بر اینکه آمار واقعی بیکاران مشخص خواهد شد عدالت در ایجاد زمینه اشتغال برای بیکارانی که زودتر ثبت نام کرده اند اجرا خواهد شد.

مصری گفت: از نظر من نرخ بیکاری در کشور بالای 20 درصد و در برخی شهرستان ها بالای 50 درصد است.

معاون مرکز آمار ایران هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دلیل اصلی تشتت آراء در آمار بیکاران ارائه آمارهای بدون پشتوانه است.

علیرضا زاهدیان ادامه داد: مرکز آمار ایران تاکنون نرخ بیکاری را در 44 فصل اعلام نموده است که در 21 فصل از این تعداد شاهد کاهش نرخ بیکاری و در 23 فصل دیگر افزایش این نرخ هستیم.

پایان//

منبع خبرتسنیم - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی