سایت کاریابی جویا کار

حذف تسهیلات جانبازان زیر ۲۵% برای سربازی

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
10 آبان

بعد از ماه ها معطلی بالاخره لایحه دائمی شدن قانون خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس دهم تصویب شد . اما نکته قابل تامل و تاسف آور، حذف تبصره مربوط به کسر و معافیت خدمت سربازی فرزندان جانباز و رزمندگان از این لایحه بود.متاسفانه مشاهده شد در جلسه ۲۷/۰۴/۹۵ مجلس محترم شورای اسلامی انتظار سالهای متمادی جانبازان مظلم زیر ۲۵ درصد برای اعطای بخشی از تسهیلات دیگر ایثارگران به این بخش در کمال ناباوری به یاس تبدیل گشت و زحمات کنندگان ایثارگر مجلس نهم در گنجاندن این بخش، در ماده الحاقی ۵ لایحه احکام دائمی در بند *ب* صدر بند (۳) ماده ۴۵ قانون جامع خدمت رسانی به ایثاگران بی نتیجه ماند.
متن تبصره که توسط کنندگان مجلس دهم حذف شد: « بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، ۲۵ درصد (۲۵%) جانبازی به ۱۰ درصدجانبازی، ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه ». ( اصلاحات ماده ۶۶ قانون جامع ایثارگران و ماده ۶۷ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در بازنگری توسط کنندگان با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه حذف گردید ).  در حالی که این لایحه به دلیل شکلی از شورای نگهبان به مجلس بازگشته بود. در کمال ناباوری مجلس شورای اسلامی اقدام به حذف تسهیلات اعطای به جانبازان زیر ۲۵ درصد کرد و بخش بزرگی از جانبازان کشور بعد از ۳۰ سال انتظار برای احقاق بخشی از انتظارات خود را ناامید کرد. گویا در موضوع ایثارگران فقط و فقط همین بخش (جانبازان زیر ۲۵ درصد) زیادی بودند و هر گاه قرار بر حذف ماده ای به دلیل ایراد و یا بودجه باشد، جانبازان زیر ۲۵ درصد در اولویت می باشند! و باز شاهد آن هستیم که در بخش شهریه دانشگاه ها و تسهیلات کمک آموزشی موضوع ماده ۶۶ و ۶۷ قانون جامع ایثارگران فرزندان عزیز جانبازان بالای ۲۵ درصد جزء ایثارگران به شمار آمده و اما خود فرد جانباز زیر ۲۵ درصد جزء ایثارگران به حساب نیامده، از شمول دریافت کنندگان این تسهیلات خارج شده اند!
اما این نکته نیز نباید فراموش شود که کنندگان مجلس دهم متاسفانه از حق فرزندان جانبازان و رزمندگان کوتاه آمده اند و قطعاً این مسئله باعث رنجش خاطر و سرخوردگی این عزیزان خواهد شد. عزیزانی که مدتهاست منتظر تصویب این قانون بودند و بر اساس قوانین جاری، امتیاز چندانی به آنها تعلق نمی گیرد و شاید این تنها قانون حمایتی، دلخوش کننده برای آنها بود!. هیچ دلیلی نمی تواند توجیه کننده ایجاد امیدکاذب و واهی در فرزندان جانبازان و رزمندگان باشد.
شایسته است کنندگان محترم مجلس دهم نسبت به اصلاح قانون و برگرداندن تبصره فوق به قانون، درجهت جلب نظر خانواده های معظم ایثارگران اقدام فوری کنند یا حداقل در برنامه ششم نسبت به اصلاح و گنجاندن دوباره تبصره های فوق در مورد جانبازان مظلوم زیر ۲۵ درصد اقدام فرمایید.

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی