سایت کاریابی جویا کار

تدوین طرح جدید اشتغال با اعتبار1500 میلیارد تومانی در وزارت کار

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
19 آبان

ابوالحسن فیروآبادی، قائم مقام وزیرکاربا حضور در غرفه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ، درباره برنامه ریزی وزارت کار برای حذف یارانه ثروتمندان گفت:مصوبه مجلس برای حذف یارانه‌بگیران به‌طور کامل قابلیت اجرایی ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت کار"در حال شناسایی خانوارهای ثروتمند  است" ادامه داد: وزارت کار معتقد است شناسایی 24 میلیون نفر برای حذف یارانه‌ها ممکن نیست.  به صورت حدودی تا کنون یارانه 3میلیون نفر  حذف شده است و ما بقی روند به صورت کند انجام خواهد شد.

 فیروزآبادی درباره برنامه دولت برای حل معضل بیکاری گفت: وزیر کار هفته گذشته با ریاست جمهوری و تیم اقتصادی دولت جلسه ای داشتند که مقرر شد، حدود 1500 میلیارد تومان تأمین اعتبار برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال بر اساس ظرفیت های مختلف در شهرستان ها تخصیص داده شود.

 فیروزآبادی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور وزارت کار را موظف به تهیه طرحی برای کاهش نرخ بیکاری و ارائه آن در شورای عالی اشتغال نموده است گفت: وزارت کار در حال تهیه طرحی برای ارائه در شورای عالی اشتغال با تأمین اعتبار 1500 میلیارد تومان در راستای کاهش نرخ بیکاری است.

 قائم مقام وزیرکار با تأکید بر اینکه هدف وزارت کار ایجاد اشتغال در صنایع خرد و کوچک است گفت:وزارت کار معتقد است در حوزه صنایع خردو کوچک با کمترین اعتبار بیشترین شغل را می توان ایجاد کرد.

 وی درپاسخ به اینکه آیا تا پایان دولت یازدهم امکان تحقق بیکاری تک رقمی در راستای تأکید رئیس جمهور وجود دارد گفت: اکنون امکان شناسایی ظرفیت های ایجاد شغل در وزارت کار در سراسر استان ها وجود دارد. کسب و کارهای خرد را در سراسر کشور شناسایی کردیم و به محض تأمین اعتبار می دانیم که در کدام استان باید کدام شغل را ایجاد کنیم.کار و جویندگان کار شناسایی شده است. در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت امکان تک رقمی شدن نرخ بیکاری را پیش بینی می کنیم.

 پایان/

منبع خبرتسنیم - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی