سایت کاریابی جویا کار

خلاصه اي از زندگي حضرت علي (ع)

دسته بندي: مقالات / شخصیت های معروف
25 فروردین

بي ترديد حضرت اميرالمومنين (ع)‌محور قضاوتهاي اسلامي و شيعي و مهمترين چهره نظام ساز براي قضاي اسلامي است. آن حضرت در دوران حكومت نبوي، قاضي مدينه و يمن بود. قضاوت در مدينه با حضور شخص رسول خدا (ص) افتخاري عظيم است.

تاييدات مكرر رسول خدا نسبت به توانايي آن حضرت در قضاوتها، تأكيدي بر اين محوريت است. پيامبر فرمود: داناترين امت من نسبت به سنتها و قوانين قضايي علي بن ابي طالب است. و داناترين شما به روش داوري علي است و قضاوت آنگونه است كه علي حكم كند و نيز اي علي! به سوي يمن حركت كن و زبان تو را از خطا و اشتباه صيانت بخشد و همچنين سپاس خدا را كه در خاندان من كساني را قرار داد كه داوري آنها مانند داوري پيامبر است.

در زمان خلفا، بركناري آن حضرت از خلافت باعث كناره گيري از امور حكومت، از جمله قضاوت نشد و ايشان دستگاه قضايي نو پاي اسلام را هدايت و رهبري مي كرد. گاه خلفا مسايل لاينحل قضايي را به حضرت ارجاع مي دادند و گاه خود مستقيماً دخالت مي كرد و در پايان هر قضاوت، تحسين آنان را بر مي انگيخت و همگي مي گفتند زنهاي جهان از زاييدن فرزندي مانند علي عاجزند قويترين قاضي در بين ما علي است. حضرت در اين باره به مالك اشتر مي گويد:

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: مقاله در مورد شخصیت, مقاله درباره شخصیت, مقاله شخصیت, شخصیت
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:18
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی