سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
27 دی

چکیده

نارسایی­های تکلمی که منشا آن اختلالات شنوایی هستند متاثر از حداقل 3ویژگی خاص است که عبارتند از :سن وقوع نقص شنوایی میزان نوع اختلال شنوایی .اگر نوع اختلال شنوایی به میزان ضعف قبل از سن به سخن آمدن کودک باشد موجب تأخیر در صحبت کردن طبیعی می­گردد ولی اگر بعد از رشد طبیعی کودک در صحبت کردن باشد ممکن است چندان تأثیری در صحبت کردن نداشته باشد. اگر وقوع اختلال شنوایی به میزان متوسط یا خیلی زیاد قبل از یادگیری زبان باشد تأثیر بسیار شدیدی بر رشد طبیعی زبان کودک می­گذارد. لکنت زبان عارضه­ای است اکتسابی که از عادات شرطی شده پیروی می­کند و یک عارضه­ی عضوی نیست و نباید عامل آن را در مغز لب و دهان جستجو کنیم.

توصیف وضعیت موجود:

مسئله­ی مورد پژوهش من در مورد لکنت زبان و دلایلی که باعث بروز لکنت در افراد می­شود بود. یکی از دلایلی که موجب بروز لکنت در افراد می­شود می­تواند نقش مهمترین را داشته باشد. اسمایلی بلانتون”معتقد است عوامل روانی سبب بروز لکنت زبان می­شود. بدین ترتیب که ترس باعث می­شود قشر مغز نتواند کنترل خود را بر اندام­های گفتاری اعمال کند ولکنت زبان می­تواند ریشه در مسائل و مشکلات عاطفی داشته باشد و به صورت نشانه­های فیزیکی و اختلالات زبانی تظاهر کند اغلب کفته می­شود که لکنت مانند توده یخ شناوری است که قسمتی که در بالای آب قرار دارد و مردم می­بینند ومی­شنوند قسمت کوچکتر آن است و قسمت بزرگتر شامل شرم ترس وگناه وتمام احساساتی است که هر زمان سعی کرده­اید جمله­ی ساده­ای را بیان کنید و نتوانسته­اید تماما زیر سطح آب قرار دارد. اکثر الکنها سعی می­کنند قسمت پایین این توده­ی شناور را پنهان کنند تا خود را شخصی با گفتار عادی نشان دهند این کار فقط قسمت پایین توده را بزرگتر می­کند.

فهرست مطالب

چکیده طرح: 4 هدف: 4 آزمودنی: 4 روش تحقیق: 4 یافته­ها: 4 نتایج: 4 کلید واژه: 5 مقدمه: 5 توصیف وضعیت موجود: 6 گردآوری اطلاعات و شواهد1: 7 تجزیه و تحلیل داده­ها: 11 اجرای راه حل: 12 انتخاب راه حل: 13 روش زبانی یا بیانی یا تلفظی: 13 روش روانی- درمانی: 13 تنش­زدایی و آرامش روانی: 13 گردآوری شواهد2: 13 نتیجه­گیری و تصمیم نهایی: 14 منابع : 15

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:15
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی