سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی رابررسی کنم

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
29 دی

چکیده:

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می گردد و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است دراین پژوهش که در مدرسه راهنمایی ومقطع سوم راهنمایی در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است . ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد. مشارکت دانش آموزان در تدریس ها به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می نماید. انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد. عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد. استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

توصیف وضعیت موجود:

اینجانب ……………. مدت …………….. است که در خدمت نظام مقدس آموزش و پرورش هستم . مدرک دانشگاهی من …………….. می باشد . در سال جاری مدرسه تثبیتی من ، آموزشگاه ………………….. از توابع شهرستان ………….. می باشد پژوهشی که می خوانید مربوط به دانش آموزان پایه سوم ………………. می باشد . پس از برگزاری امتحان ماهانه اول متوجه ضعف دانش آموزان در یادگیری عربی شدم .پاسخ گویی دانش آموزان در طول یک ماه اول سال تحصیلی به تمارین مشکلی را نشان نمی داد اما نتایج امتحان ماهانه سوم مطلوب به نظر نمی رسید .پس به ناچار می بایست دنبال راه حل مناسب برای حل مشکل می بودم. تقریباً مشکل تعداد زیادی ازدانش آموزانم ضعف در تمامی قسمت ها بود .پس به ناچار مسئولیت هر دو دانش آموز ضعیف را به یک سرگروه دادم. پس از شروع کلاس های اقدام پژوهی تلاش کردم موضوع را به نحوه دیگری بررسی کنم که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

فهرست مطالب

چکیده: 2 مقدمه 3 منظور از افت تحصیلی چیست؟ 3 خسارت‌هاي ناشي از افت‌ تحصيلي: 4 عوامل موثر بر افت تحصیلی: 5 زبان عربی 8 توصیف وضعیت موجود: 9 زمینه های پیدایش مساله: 10 اهمیت پژوهش: 18 اهداف تحقیق: 19 تعریف واژگان ومفاهیم: 20 روش جمع آوری اطلاعات: 20 نتایج حاصل از فرم نظر سنجی: 21 پیشنهادات (گردآوری شواهد 2): 24 منابع 25

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی