سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان .. . نشان دهم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
24 دی

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش می باشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چكيده :

پژوهش در عمل يك روش بسيار مفيد براي حل مشكلات در امر آموزش و پرورش مي باشد به همين خاطر در اين روش دبير نقش محوري دارد . دبيران بايد سعي كنند خودشان مشكلاتشان را با دانش آموزان حل نمايند . زيرا آنها هستند كه با دانش اموزان مواجه هستند و روحيات و استعداد آن را مي شناسند و با تلاش خود و به كارگيري روش هاي مختلف مي توانند مشكلات موردي يا كلي خود را با دانش آموزان رفع نمايند . تحقيق حاضر حاصل تلاش اينجانب در حل مشكل كلي درس دینی آموزشگاه ..… دوره … متوسطه . .. شهرستان … در سال تحصيلي .. به وسیله به اجرا در آوردن طرح همیار معلم مي باشد . دانش آموزان اظهار داشتند ؛ در سالهاي گذشته دبيران خودشان درس مي دادند و سوالاتی را به عنوان سوال امتحانی به ما می دادند . اينجانب با بكار گيري روشهاي مختلف در نهايت موفق به استفاده از روش همیار معلم شدم كه آنها با مطالعه ي كم در منزل و تلاش بيشتر در كلاس توانستند نتيجه ي مطلوب بگيرند . بطوري كه همه ي آنها از اين روش رضايت كامل داشتند حتي خانواده هاي آنها نيز از اين وضعيت خشنودند . چرا كه انگيزه براي درس خواندن خصوصاً مسائل دینی در آنها تقويت شده بود . و نمرات امتحاني آنها نيز دليل روشن و واضح اين مسئله است .

اينجانب … دبیر.. آموزشگاه … هستم و هم اکنون … سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم. با اينكه دانش آموزان خوب و منظمي دارم و آنها هنگام تدريس اينجانب سكوت را رعايت مي كردند ، عده اي از آنها به دليل زمينه ي ذهني كه داشتند ؛ اعم از مهم نبودن درس دینی و شب امتحانی بودن و … تأثير زيادي در ذهن دانش آموزان ديگر هم ايجاد مي كردند و با يك حالت تلقيني همه ي كلاس اعتراف به بی انگیزگی درس داشتند و نمرات آزمون آنها بسيار پائين تر از حد انتظار من بود . و دانش آموزان به مدير دبيرستان مراجعه كردند و گفتند : انگیزه ای برای خواندن دروس حفظی نداریم و بسیار اظهار بی علاقگی و کم توجهی می نمودند. همچنين خانواده هاي آنها نيز اظهار مي كردند كه ؛ چرا پسر من از مسائل درس دینی زیاد سر در نماورد و بیشتر به خواندن آن در شب امتحان بسنده می نماید ؟. تعدادي هم خيلي بي انگيزه بودند و هنگام تدريس ممكن بود به فعاليتهاي ديگر بپردازند . و به قبول خودشان قيد درس دینی را زده بودند . و در نهايت اين مشكل مرا بسيار ناراحت كرد و مدير دبيرستان نيز موضوع را با من در ميان گذاشت كه اقدام به امتحانات شفاهی براي دانش آموزان نمايم . تا در نوبت اول نتيجه مطلوب حاصل آيد . و من با تجربه اي كه از سال هاي گذشته داشتم و مي دانستم امتحان پی در پی نيز باعث بالا رفتن علاقه و انگیزه آنها نمي شود و فقط يك سري مطالب به صورت محفوظات در اختيار آنها قرار مي گيرد تصميم گرفتم راه حلي براي اين معضل پيدا كنم . اکنون این سئوال به جاست که آیا تنه هدف نظام تعلیم و تربیت انتقال محتوای کتب درسی به دانش آموزان است؟ آیا انتظار جامعه، از نظام آموزشی تنها انباشته کردن اصطلاحات و مفاهیم موجود در کتب درسی است در ذهن دانش آموزان یا نه آنچه مهم است، تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان است. یعنی ایجاد جو و محیطی مطلوب در مدرسه برای رشد و پرورش استعداد های نهفته و شکوفا کردن قوه ابتکار و خلاقیت، آموزش آداب و ارزشهای اسلامی به دانش آموز است تا با آمادگی قبلی کافی افرادی سازنده برای جامعه تربیت شوند.«آنچه باید در هر نظام تعلیم و تربیت و ملحوظ باشد، تربیت شهروندان سازگار، ساختن و پرداختن شخصیتهای سالم، انتقال علوم و معارفی است که ابعاد وجود مختلف جهان هستی را می شناساند. » واضح است که انتقال علوم و معارف تنها نقش ابزار و مقدمه دارند نه هدف. لکن متأسفانه آنچه در نظام آموزشی ما به عنوان هدف اصلی قلمداد می گردد تنها انتقال دانش و معارف موجود در کتابهاست!

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:21
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی