سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم نحوه استفاده صحیح از اینترنت را به دانش آموزانم بیاموزم ؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
25 دی

چکیده

در هزاره سوم ویژگی بدیهی دنیای امروزی نفوذ اجتناب ناپذیر فناوری و اطلاعات توسط تکنولوژی مورد استفاده در همه جوانب زندگی انسان می باشد همه شاهد تولد و رشد روز افزون دنیای مجازی و شخصیت های سه بعدی هستیم که به طور روزمره در ارتباط با آن امور زندگی را می گذرانیم یکی از عرصه های مهم و پهناوری که میزبان فناوری و دانش نو می باشد آموزش و پرورش است .

این واقعیت به صورت امری مقبول و پذیرفته شده در اذهان والدین ، مربیان ، دبیران و مسئولین شکل گرفته که دانش آموزان ما برای رشد و ترقی می بایست با فناوری های روز دنیا همگام شده و گام های بلند و اساسی را برداشته تا بتوانند در عرصه کسب علم و پیشرفت دانش جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند این اقدام پژوهی بدین منظور انجام گرفته که به همه ی مخاطبین این تغییر و تحول بزرگ در آموزش ، گوشزد نماید که فقط فراهم آوردن امکانات تکنولوژیکی جدید نمیتواند مسئولیت ما را در برابر فرزندانمان اتمام بخشد بلکه ما را در آغاز راهی پرفراز و نشیب قرار می دهد که دائم باید در حال یادگیری می باشیم تا بتوانیم پا به پای فرزندانمان در عرصه نوین دانش پیش رفته و آنان را از خطراتی که آرام و بی صدا بر سر راهشان قرار می گیرد آگاه سازیم و نحوه ی صحیح برخورد با دنیای مجازی را با همه ی رنگ های فریبنده اش به آنان آموزش دهیم باید بفهمیم که با وجود جذابیت های فراوان محیطی مانند اینترنت چگونه فرزندانمان را مجاب کنیم که اصول اخلاقی را در همه ی مراحل ترقی و کسب دانش بکار بگیرد .

در این اقدام پژوهی سعی بر این است که راهکارهای ترغیب دانش آموزان به استفاده ی صحیح از اینترنت را بیان نموده و نقش وظیفه ی خود دانش آموز ، اولیاء ، دبیران و مسئولین برای رسیدن به این مهم مشخص گردد .

اینجانب …. مدت ….سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. و هم اکنون در آموزشگاه ….. در سمت معاونت اجرایی در حال خدمت به دانش آموزان می باشم. تعداد دانش آموزان این آموزشگاه 203 نفر است که تقریبا اکثر آنها با اینترنت و رایانه در ارتباط هستند. با گذشت چند هفته اول سال تحصیلی و رونق گرفتن سیر صعودی تدریس و امور آموزشی در مدرسه مراجعاتی توسط والدین داشتیم و اعتراض آنان را در این مورد شنیدیم که بچه ی آنها فقط به چند درس علاقه نشان داده و وقت خود را کامل صرف موضوعات خاص می نماید. موارد دیگری به چشم می خورد که از تغییرات رفتاری در نوع حرف زدن و حتی پوشش دانش آموزان خبر می داد و یا حتی در بعضی موارد ما شاهد بی میلی دانش آموزان نسبت به شنیدن و درک مطالب مذهبی، تاریخی و به قول خودشان کهنه ی مربوط به گذشته بودیم. در اولین جلسه ی انجمن اولیاء که تشکیل شدد همه ی این موارد توسط والدین بازگو شده و به شکل جدید در برابر ما مجسم شد. شواهد حاکی از آن بود که برخی از والدین از میزان استفاده فرزندانشان از رایانه و تأثیرات آن حسابی کلافه و شاکی بودند. ما بدون هیچ پیش داوری در مورد دلیل تغییر رفتار دانش آموزان اولین و بارزترین موضوع مرتبط با این بحث را اینترنت و چگونگی استفاده از آن را شالوده ی اصلی مشکل بوجود آمده دانستیم. بنابراین من به عنوان اقدام پژوه باید اطلاعاتی را برای بررسی وضعیت موجود جمع آوری می کردم.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:26
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی