سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را با رشته کامپیوتر و بازار کار این رشته آشنا و علاقه مند به ادامه تحصیل نمایم ؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
29 دی

چکیده

بررسيهاي مقدماتي كه از دانش اموزان ، مديران ، مشاوران و مسئولان كار دانش به عمل آمد بيانگر نگرش منفي دانش اموزان به برخي از رشته هاي كار دانش مثل رشته کامپیوتر مي باشد. امروزه كشور به نيروهاي انساني ماهر ونيمه ماهر نيازمند است كه بتواند نيازهاي شغلي جامعه را رفع كنند. از طرف ديگر ظرفيت پذيرش دانشگاه ها نسبت به شركت كنندگان رشته کامپیوتر محدود است رشته هاي كار دانش مثل رشته کامپیوتر مي توانند اين مشكلات راحل كنند، به شرطي كه دانش آموزان رشته کامپیوتر اولاً‌مهارتهاي لازم را جهت وردود به بازار كار كسب كنند . ثانياً زمينه هاي لازم جهت جذب آنان در بازار كار مهيا شو . ثالثاً‌در آمد وارزش اجتماعي آنان نسبت به بقيه مشاغل خيلي پايين نباشد .

با توجه به مطالعات مقدماتي مهمترين عوامل موثر بر نگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر عبارت از شرايط خانوادگي از قبيل شغل پدر، سواد والدين، وضعيت اقتصادي خانواده ، وضعيت تحصيلي دانش اموزان ونگرش دانش آموزان به مشاغل ، استخدام ، مهارتهاي كار دانش ، آشنايي با رشته کامپیوتر مي باشد.

از آنجا كه عوامل مذكور، درنگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر مي تواند موثر باشد لازم است قابليت اعتماد آن مورد بررسي قرار گيرد ، پژوهش حاضر به اين منظور صورت گرفته است يعني براي اينكه نشان دهد اين عوامل با چه اطميناني مي توانند برنگرش دانش آموزان به رشته کامپیوتر باشند . تا در جهت بهبود بخشيدن به عوامل وشرايط موجود اقداماتي صورت گيرد.

در این اقدام پژوهی سعی بر این است که راهکارهای ترغیب دانش آموزان به رشته کامپیوتر را بیان نموده و نقش وظیفه ی خود دانش آموز ، اولیاء ، دبیران و مسئولین برای رسیدن به این مهم مشخص گردد .

اینجانب … مدت … سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون در هنرستان ….. در کنار هنر آموزان به صورت سر پرست با هنر جویان در ارتباط هستم. تعداد هنر آموزانی که با آنها سر و کار دارم 25 نفر می باشند که تقریبا اکثر آنها با اینترنت و رایانه در ارتباط هستند. با گذشت چند هفته اول سال تحصیلی و رونق گرفتن سیر صعودی تدریس و امور آموزشی در مدرسه متوجه شدم که آنها به رشته کامپیوتر و ادامه تحصیل در این رشته رغبتی ندارند. در اولین جلسه ی انجمن اولیاء که تشکیل شد همه ی این موارد توسط والدین بازگو شده و به شکل جدید در برابر ما مجسم شد. شواهد حاکی از آن بود که برخی از هنر آموزان و حتی والدین آنها علاقه خاصی به این رشته ندارند. بنابراین من به عنوان اقدام پژوه باید اطلاعاتی را برای بررسی وضعیت موجود جمع آوری می کردم.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی