سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم علل افت تحصيلي در دانش آموزان پايه چهارم را كاهش دهم ؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
25 دی

چكيده

بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستندودرارزشیابی های کتبی وشفاهی نمرات پایینی کسب می کنندووالدین آنها ازاین موضوع احساس رنج می نمودندوبا همهً تلاش درپی جبران آن برمی آمدند. در بسیاری از مواقع می دیدم که شاگردانم دچارتحقیرهاوسرزنش هاوتنبیهات قرار می گرفتندوگاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود من بسته تر می شد.

با مشاهده ی این مساًله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب وابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم،در نتیجه با مطالعهً کتاب های گوناگون وتحقیقات انجام شدهً قبلی توانستم قبل از امتحانات توصیفی نوبت اول،با برگزاری جلسات مداوم با اولیاوبا اجرای سه روش شامل:

1 – دادن برنامه پیشنهادی درسی

2 – رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف

3 – تهیهً فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان

روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده و سطح علمی آنها را به سطح قابل ملاحظه ای رسانده وآنها را موفق وشاد ببینم.

اينجانب ………..آموزگار ……….. آموزشگاه ………. هستم. مدت ………سال است كه در آموزش و پرورش خدمت مي كنم كه از اين مدت …. سال در خدمت دانش آموزان پايه …….. بوده ام.

از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های کتبی و شفاهی بسیاری که به عمل می آوردم و روش تدریس های متعدد و فعال که به کار می گرفتم تعدادی از دانش آموزانم نمرات پائین تر از حد انتظار کسب می کنند و شدیداً دچار افت تحصیلی هستند.این دانش آموزان حتی سرکلاس هنگام تدریس یا حل کردن تمرینات علاقه ای از خود نشان نمی دادند و من نیز مجبور به استفاده از راه حل های موقت جهت جلب توجه آنها نسبت به درس بودم . هر بار پس از تصحیح برگه های امتحانی واقعاً نگران می شدم و به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:24
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی