سایت کاریابی جویا کار

رقم واقعی بیکاری بیش از 10 میلیون نفر است/ انتقاد از آمارهای غلط ارائه شده نرخ رشد اقتصادی

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
13 بهمن

بر اساس اطلاعات خبرنگار گروه دانشگاه ، محمد خوش‌چهره کننده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،  در جمع دانشجویان حاضر در پانزدهمین اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی «جهاد اکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران گفت: امام(ره) می‌فرمودند که قدر این انقلاب را بدانید که اگر این انقلاب پیروز نشده بود ما در مبارزه و زندان بودیم، در دوران مبارزات هیچکس باور نمی‌کرد که رژیم شاه ساقط شود و نتیجه مبارزه را سقوط شاه نمی‌دانست، اما این مبارزات، نظام شاهنشاهی را ساقط کرد.

استاد دانشگاه تهران با گرامیداشت روز 12 بهمن، سالروز ورود حضرت امام خمینی به کشور گفت: 12 بهمن جوشش زمینه‌های فطرت الهی بود و یادآوری دهه فجر یادآوری اراده خداوند است.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب شعارهای حوزه اقتصادی نیز متحول شد، اظهار داشت: نیازهای اساسی مردم بسیار مورد توجه بود و کمیته انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد انقلابی شکل گرفت.

خوش چهره ادامه داد: دومین نهاد انقلابی که در راستای تامین نیازهای مردم ایجاد شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 بود که بعدها دولت ها موظف شدند که ماهیانه 30 هزار تومن وام بدهند و 278 هزار واحد مسکونی ساختند.

کننده اسبق مجلس با انتقاد از وابستگی اقتصاد کشور به نفت ابراز داشت: وابستگی شدید دولت‌ها به نفت باعث شد متعاقبا اقتصاد نیز به نفت وابسته شود.

خوش چهره با اشاره به این نکته که نباید به درآمد نفتی اتکا داشته باشیم، گفت: نیازهای اساسی کشور از نظر امام(ره) مسکن و اقتصادی شکوفا مبتنی بر تولید ملی بود.

وی ادامه داد: تولید ملی که در سه بخش اساسی وجود دارد، شامل صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات است، بنابراین طراحی اقتصادی متکی به تولید ملی شد.

وی با بیان اینکه رفاه ملی ریشه در درآمد ملی دارد، گفت: ترامپ با شعار رفاه ملی حرف خود را می زند و ماموریت آن ارتقاء سطح رفاه یا بهبود عمومی سطح زندگی است.

خوش چهره نیازهای اساسی را شامل، مسکن، خوراک، پوشاک و بهداشت و آموزش دانست و ادامه داد: یکی از موضوعاتی که سطح رفاه را بالا می برد تکنولوژی است. در کشورهای صنعتی چون تحولات تکنولوژی داریم رفاه بالا می رود و بنابراین رفاه دائما درگیر تکنولوژی است.

وی ادامه داد: یکی از اشکالات اقتصاد ما این است که هرچه قدر به جلو می‌رویم درآمد ما بیشتر به نفت وابسته می‌شود و دشمن نیز از آن سوءاستفاده کرده و ما را تحت فشار قرار داده است.

این استاد اقتصاد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع موانع تولید ملی گفت: کارکرد اکثر دولت‌ها بعد از انقلاب به خام فروشی نفت وابسته است.

وی ادامه داد: هرچه قیمت نفت بالاتر برود فساد اقتصادی بیشتر می گردد.

خوش چهره در پایان تصریح کرد: اگر اقتصاد متکی به تولید ملی نباشد در آن انحرافاتی پیش می‌آید و راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: بیکاری واقعی بالای بیش از 10 میلیون است و این آمار بخصوص برای قشر تحصیل کرده که بخشی از عمرش را در دانشگاه صرف کرده، بسیار نگران کننده است. امروز انتظار یک دانشجوی فارغ التحصیل و خانواده اش از این سرمایه گذاری انتظار نتیجه دارند که متاسفانه بی ثمر است.

خوش‌چهره با انتقاد از برخی آمارهای غلط ارائه شده درباره نرخ رشد اقتصادی گفت: خیلی از مشکلات با نرخ رشد اقتصادی که همان درصد تغییرات تولید ناخالصی ملی است حل می گردد در واقع هرچه رشد اقتصادی بالا باشد، اگر همه ی موازینش درست باشد، اشتغال از دل همین رشد بوجود می آید.

پایان/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی