سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

آمار نقش مهمی در زندگی اجتماعی دارد

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
9 مهر

بر اساس اطلاعات ، حمید نباتچیان  شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، ادامه داد: پیرو تشکیل ستاد سرشماری در استان، در همه شهرستان‎ها این ستاد تشکیل و جلسات آنها برگزار شد.

وی اظهار کرد: همه نیروها در حال حاضر سازماندهی شده است وسرشماری اینترنتی نیز از سوم مهر در سامانه آغاز شده است.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان گفت: سرشماری اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهر ماه سال جاری، همزمان با سراسر کشور در استان زنجان اجرا خواهد شد و  از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان نیز مرحله دوم سرشماری به صورت حضوری و مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل آغاز خواهد شد.

نباتچیان تاکید کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری ترکیبی از سرشماری مدرن و سنتی است و در این دوره از سرشماری‎ها به جای فرم کاغذی از تبلت استفاده خواهد شد.

وی  ادامه داد: دوره‎ها و کلاس‎های آموزشی ویژه کارشناسان مسئول و معاونین فنی از سوم مهر ماه در استان زنجان آغاز شده و دوره‎های بعدی ویژه آمارگیران و ماموران سرشماری در استان برگزار می‎شود.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان زنجان تصریح کرد: روش سرشماری در کشور ما متکی بر اظهارات مردم است.

نباتچیان گفت:  آمار نقش مهمی در زندگی اجتماعی دارد و پایه برنامه‎ریزی‌های آینده برای کشور است و آمار پایگاهی برای سیاست‎گذاری در بخش‎های مختلف کشور است.

وی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه ارائه آمار درست و دقیق توسط مردم به آمارگیران و مشارکت مردم در این طرح ملی اشاره کرد و ادامه داد: مراجع تقلید نیز فتوایی صادر کرده و ارائه پاسخ صحیح و دقیق را تکلیف شرعی و ملی مردم اعلام کرده‎اند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان زنجان یاد آورشد: نتایج به دست آمده از سرشماری کاربردهای زیادی دارد و پیش‎بینی جمعیتی برای برنامه‎ریزی دراز مدت توسعه و عمران کشور از جمله این کاربردهااست. 

نباتچیان تاکید کرد: هدفگذاری ثبت نام به صورت اینترنتی در کشور ۴۰ درصد اعلام شده و در هر استانی با ایجاد زمینه لازم در این زمینه، میزان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و مراجعه حضوری کاهش می یابد. 

وی ادامه داد: آمار پایه تصمیم‌گیری‌های کشور و پایه برنامه‌ریزی در کشور است و  باید با کیفیت بهتری پردازش شوند تا تصمیمات به واقعیت نزدیک شوند.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی