سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری دولتی 93

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
27 بهمن
زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری دولتی 93
مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1393 و راهنمای مربوط از روز سه شنبه 13 اسفندماه 92 بر روی سایت این سازمان قرار داده خواهد شد.

حسین توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: داوطلبان می توانند از روز سه شنبه 13 اسفندماه 92 تا ساعت 24 روز پنجشنبه 15 اسفندماه 92 با مراحعه به سایت سازمان نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1393 برای پذیرش دانشجو در هشت گروه آموزشی و 262 کد رشته امتحانی برگزار خواهد شد.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش تصریح کرد: در این آزمون 240 هزار و 361 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 102 هزار و 234 نفر زن و 138 هزار و 127 نفر مرد هستند که این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 تعداد 22 هزار و 495 نفر بیشتر است.

توکلی اظهار داشت: در آزمون ورودی دوره های دکتری نیمه متمرکز سال 1393 داوطلبان باید به سوالات همه دروس شامل مجموعه دروس تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان خارجی پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: سطح سوالات امتحان اختصاصی یا تخصصی هریک از کد رشته های امتحانی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ضرایب دروس در هر یک از کد رشته های امتحانی عبارت است از مجموعه دروس اختصاصی، به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4 ، استعداد تحصیلی با ضریب 1 و زبان خارجی با ضریب 1.

توکلی اضافه کرد: در این آزمون به هر داوطلب دو دفتر چه آزمون شامل دفترچه شماره یک یا دفترچه مجموعه دروس اختصاصی، دفترچه شماره 2 یا دفترچه دروس عمومی شامل دروس استعداد تحصیلی و زبان خارجی و یک پاسخنامه به منظور درج پاسخ اختصاصی داده می شود.

به گفته وی، آزمون همه دروس امتحانی شامل مجموعه دروس تخصصی است که در دفترچه شماره یک و استعداد تحصیلی و زبان های خارجی که در دفترچه شماره 2 آزمون عمومی به چاپ رسیده به صورت تستی و چهار گزینه ای خواهد بود.

در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به منظور دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط و همچنین نحوه برگزاری آزمون از روز دوشنبه، 5 اسفندماه 92 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود و در نشریه پیک سنجش روزهای دو شنبه پنجم و دوازدهم اسفندماه نیر منتشر خواهد شد.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1393 طی یک جلسه در صبح روز جمعه 16 اسفندماه 92 در 53 شهرستان و حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

در این آزمون داوطلبان هریک از رشته های امتحانی گروه های آموزشی علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی و گروه آموزشی زبان به سوالات دروس تخصصی گروه آموزشی انتخابی که در دفترچه آزمون شماره 1 به چاپ رسیده در مدت 120 دقیقه و هریک از داوطلبان رشته های گروه های آموزشی علوم پایه و فنی – مهندسی به سوالات دروس تخصصی گروه آموزشی امتحانی مربوط که آن هم در دفترچه شماره 1 آزمون چاپ شده است در مدت 150 دقیقه پاسخ خواهند داد.

علاوه بر آن همه داوطلبان هریک از 267 کد رشته امتحانی به 30 سوال استعداد تخصیلی در 60 دقیقه و 30 سوال زبان خارجی امتحانی در 30 دقیقه که در دفترچه شماره 2 یا دفترچه آزمون عمومی چاپ شده است، پاسخ می دهند.

تگ هاي مطلب: دکتری دولتی 93, کنکور دکترا دولتی 93, آزمون دکتری, سازمان سنجش, کارت ورود به جلسه دکتری دولتی, sanjesh.org
منبع خبرخبرگزاری ایرنا
تاريخ انقضاء:19 اسفند 92
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی