سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

احتمال حذف برخی دانشگاهها از طرح ارتقاء به تراز بین المللی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
12 آبان

علی خاکی صدیق در گفتگو با گفت: امسال یک ارزیابی مجدد از عملکرد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که در طرح ارتقا به تراز بین المللی شرکت دارند، صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این که دو سال از اجرای این طرح  می گذرد، احتمال دارد تغییراتی در جدول آن ایجاد شود.

معاون آموزشی وزیر علوم یادآور شد: چون برخی دانشگاه ها در این زمینه بهتر کار کرده اند و برخی دیگر عملکرد خوبی نداشته اند، امکان خارج شدن دانشگاه هایی که عملکرد خوبی نداشته اند از این طرح وجود دارد.

مهر، ارتقای ۱۰ دانشگاه و واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی از اردیبهشت ۱۳۹۶ در دستور کار وزارت علوم و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر ایران قرار داده شده است.

این پروژه به منظور طراحی برنامه راه برای ارتقای جایگاه دانشگاه های ایران در عرصه بین المللی طراحی و اجرا می گردد. نمونه این طرح در کشورهای دیگر نیز در حال اجرا است. در طرح ارتقاء به تراز بین المللی، ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برتر در کشور موظف‌اند اطلاعات و آمار آموزشی و پژوهشی خود را به منظور بررسی و راستی آزمایی برای کمیته نظارت این پروژه در وزارت علوم ارسال کنند.

شاخص‌های آموزشی این طرح شامل اطلاعاتی چون تعداد اعضای هیئت علمی داخلی و خارجی، دانشجویان داخلی و خارجی، دوره‌های مشترک بین المللی و جوایز بین المللی است. شاخص‌های پژوهشی این طرح اطلاعاتی مانند تعداد مقالات با کیفیت و تعداد ارجاعات آنها، تعداد پژوهشگران پر استناد، تعداد اختراعات، تعداد شرکت‌های دانش بنیان، درآمد از صنعت و پژوهش، مقالات، قراردادها و پروژه‌های مشترک خارجی و فرصت‌های مطالعاتی مورد بررسیرا در بر می گیرد.

شاخص‌های پشتیبانی این طرح نیز اطلاعات زیرساختی دانشگاه مانند تعداد کارمندان، امکانات رفاهی و IT، اسکان دانشجویان و اساتید بین المللی و موقوفات مردمی را شامل می گردد.

تگ هاي مطلب: استخدام طراح, استخدام شرکت دانش بنیان
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی