سایت کاریابی جویا کار

کمبود بیش از 100 هزار پرستار و پیراپزشک در کشور

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
7 اسفند

بر اساس اطلاعات گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : کمبود نیروی انسانی یکی از عوامل موثر در بروز خطاهای پزشکی است، این امر زمینه کاهش رضایتمندی مردم از خدمات درمانی را فراهم می نماید و باید دولت و مجلس با ارایه برنامه های مناسب برای استخدام پرستاران جدید در کشور اقدام کنند.

وی به بازنشسته شدن ۳۰ هزار نفر پرستار در سه سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت : عنوان شغلی جایگزین برای جذب نیروی انسانی در دولت در نظر گرفته شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد : یک از چالش های پیش رو پرستاران قراردادی و شرکتی، تساوی نداشتن دریافتی های آنان با نیروهای رسمی است که در سه سال گذشته با وجود افزایش نیافتن درآمد وزرات بهداشت ، اما کارانه پرستاران قرارداری 2.5 برابر شده است.

وی بیان داشت : نظام پرداختی برای همه کارکنان دولت باید یکسان باشد و کارکنان وزرات بهداشت با وجود ارایه خدمات ارزنده به مردم، از نظر دریافت مزایا و دستمزد در مقایسه با وزراتخانه های دیگر در رده سیزدهم قرار دارد که باید دولت برای رفع این مشکلات گام های مناسبی بردارد.

وی در خصوص طرح تحول سلامت گفت : برای اجرای طرح تحول سلامت از چند سال گذشته گام هایی در کشور برداشته شد و باید با استحکام آن برنامه های اجرا شود و برای ارایه خدمات جدید به مردم در این طرح برنامه ریزی کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت : در طرح تحول نظام سلامت برنامه های قابل توجهی برای مهار و درمان بیماری های صعب العلاج، ناباروری ،حمایت از بیماران اعصاب و روان، بیماری های دهان و دندان و بهداشت همگانی برنامه ریزی شده است که گام به گام این برنامه ها عملیاتی می گردد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد : احداث پایگاه بهداشت و کلینیک های ویژه ، افزایش تخت های بیمارستانی و گسترش دولت الکترونیک از مجموعه اقداماتی است که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور باید ساماندهی شود و بدون توجه به زیر ساختها ، طرح تحول نظام سلامت در کشور عقیم می ماند.

وی با اشاره به اهمیت شبکه های مجازی در افزایش آگاهی مردم ، تصریح کرد: سامانه های علمی در اصول، معایب و مزایایی دارد و باید براساس منویات نظام جمهوری اسلامی برای کاربرد مثبت آن ترویج شود و دستگاه قضایی از اقدامات مخربی که در فضا مجازی علیه افراد،جناح ها، و جریان خاصی ایجاد می گردد، برخورد کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : جایگاه جامعه پزشکی باید در هر زمانی حفظ شود و تصور افزایش خدمات اجتماعی بدون حضور پزشکان مجرب و پرستاران دلسوز در کشور بی معنا است.

وی اظهار داشت : وزارت بهداشت برای خرید آخرین سامانه های پزشکی نیازمند کشور خاصی نیست اما برای افزایش خدمات رفاهی مردم، دولت تدبیر و امید زمینه اقدامات را فراهم می نماید.

پایان / ه

منبع خبرباشگاه خبرنگاران - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی