سایت کاریابی جویا کار

رضايت شغلي و آثار آن بر جامعه

دسته بندي: مقالات / اقتصاد
4 فروردین

 

از جمله مشخصات يك سازمان سالم، اين است كه سلامت جسمي و رواني كاركنان، به اندازه توليد و بهره وري مورد توجه قرار گيرد. در جامعه سالم،‌ مسئوليت سازمانهاي توليدي، منحصر به توليد هر چه بيشتر كالا و خدمات سود آور نيست و مديران سازمانهاي چنين جوامعي مي دانند كه توليد بيشتر، نتيجه و محصول مديريت اثر بخش است. مديريت اثر بخش نيز بدون توجه  و اعتقاد به سلامت رواني كاركنان حاصل نمي شود.

بطور كلي، هدف اصلي اين پروژه، بررسي تأثير استرس شغلي بر رضايت شغلي كارمندان اداره كل مالياتهاي غرب تهران است تا بتوان عوامل مؤثر بر استرس و رضايت شغلي كاركنان را شناسايي كرد.

رضايت شغلي ، قسمتي از رضايت شخص از زندگي است. ماهيت بيروني شغل، بر احساسات شغلي تأثير مي گذارد و بر همين قياس، از آنجا كه شغل ، بخشي مهم از زندگي است . رضايت شغلي بر رضايت كلي فرد از زندگي نيز اثرگذار است. بنابراين بين رضايت شغلي و رضايت كلي از زندگي تأثير متقابل وجود دارد.

منشأ رضايت شغلي:

زماني كه كارمندي وارد سازمان مي شود، با مجموعه اي از نيازها و همچنين مجموعه اي از تجربيات گذشته، كار را شروع مي كند. برابري آدامز، فرد وقتي وارد سازمان مي شود، رشته اي از عوامل را مانند تخصص، به عنوان داده، وارد سازمان مي نمايد و در مقابل، از سازمان انتظار دارد، عواملي را به عنوان ستانده به او برگرداند. اگر بين اين داده ها و ستاده ها هم وزني وجود داشته باشد، فرد از شغل مورد نظر خشنود است و احساس رضايت مي كند 

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:40
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی