سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

تکرار / چه کسانی از دریافت یارانه ها حذف می شوند ؟

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
15 فروردین

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید گفت:‌ باید دولت به مشکل گرانی دقت کند که گرانی حامل‌های انرژی به گونه‌ای نباشد که بازار را برای تولید کننده‌های خارجی فراهم کند و یا اینکه موجب کم استقبالی مردم به دلیل افزایش قیمت و در نتیجه کاهش تولید شود.


وی افزود: در بحث مصارف خانگی نیز شاید افزایش قیمت منجر به کنترل مصرف شود، اما از سوی دیگر معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در مصارف عمومی هم مانند حمل و نقل این بحث وجود دارد که مدیریت به گونه‌ای باشد که افزایش قیمت جهت حمل و نقل به طور مستقیم و غیر مستقیم در گرانی سایر اقلام و کالا‌ها و خدمات تاثیر گذار نباشد. 

ندیمی تصریح کرد: مجلس از دولت درخواست کرده که بسته قیمتی را به صورت شفاف به مجلس ارائه کند تا مجلس آن را در اسفند ماه قانونی کند. 

وی با اشاره به پیشنهاد حذف ایرانی‌های مقیم خارج از کشور از دریافت یارانه‌ در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور چون در کشور دیگری زندگی می‌کنند و سیاست‌های کشورهای دیگر بر آن‌ها حاکم است و سیاست داخلی بر آن‌ها بی تاثیر است، نیازی 
به دریافت یارانه ندارند و پیشنهاد شده که این افراد در مرحله‌ی دوم از دریافت یارانه حذف شوند. 

ندیمی در ادامه گفت: همچنین افرادی که درآمد سالیانه آن‌ها بالاتر از رقم اعلام شده توسط دولت است نیز نیازی به دریافت یارانه در فاز دوم اجرا قانون هدفمندی یارانه ندارند. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در مورد حق پرداخت کمک به صنعت نباید پول به طور مستقیم به صنعت پرداخته شود، بلکه به عنوان مثال در مورد عوامل تولید انرژی یا بهینه سازی هدف انرژی در صنایع به این بخش کمک شود. 

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان افزود: اجرای فاز دوم قانون هدفمندی ممکن است چند درصد موجب تورم شود که دولت باید سیاستی را اعمال کند که این تورم بی اثر در معیشت مردم باشد. 

تگ هاي مطلب: یارانه ها, انصراف یارانه ها, یارانه سال 93, یارانه 93, فاز دوم, هدفمند کردن یارانه‌ها, افزایش قیمت بنزین, یارانه نقدی
منبع خبرباشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی