سایت کاریابی جویا کار

بررسي آبزيان سد 15 خرداد

دسته بندي: مقالات / محیط زیست
30 فروردین

چكيده

اين پروژه در ايستگاههايي بر روي رودخانه قمرود و سد پانزده خرداد در استان قم انجام گرفت. كه هدف از اجراي آن معرفي گونه هاي مختلف ماهيان و همچنين انواع موجودات نبتيك و ساير جانداران موجود در اين منطقه مي باشد.

در اين بررسي از ادوات مختلف صيد, جهت صيد انواع ماهيان ساكن و مهاجر ( بومي و غير بومي ) استفاده گرديد ماهيان را پس از صيد در فرمالين و نمونه هاي نبتوز را در الكل فيكس كرده و پس از انتقال به تهران كارهاي بيومتري عكس و در آوردن دندان حلقي از نمونه ها انجام گرفته و بعد به كمك استاد راهنما جناب آقاي دكتر غلامحسين وثوقي اقدام به شناسايي جنس و گونه آنها شد كه اين كار در دو فصل بهار و تابستان و در 5 ايستگاه مختلف انجام گرفت بيشتر ماهيان صيد شده متعلق به خانواده كپورماهيان بودند كه برخي داراي ارزش اقتصادي و برخي فاقد ارزش اقتصادي مي باشند .

مقدمه :

هدف از بررسي و مطالعه آبزيان رودخانه ها نهايتاً باعث شناسايي استعدادها و ساير امكانات آبي استان در رابطه با پروش آبزيان مي باشد.

در اين بررسي علاوه بر مشخصات سد پانزده خرداد – مطالعاتي نيز درباره خصوصيات جغرافيايي و منابع آبي استان قم انجام شده است كه در ذيل به آن اشاره مي شود.

هدف از بررسي و مطالعه آبزيان رودخانه و منابع آبي شناسايي استعدادهاست كه يكي از نكات مهم پروش آبزيان مي باشد و از طرفي رشد روز افزون جمعيّت در كشور موجب گشته تا مسئله كمبود پروتئين اهميت حياتي پيدا كند لذا علاوه بر استفاده از منبع آبي وسيع كشورمان در جنوب و شمال نبايد از منابع غني آبي كه در آبهاي داخلي كشور موجود است غافل ماند و اميد است كه با پژوهش و مطالعات گسترده استعدادهاي بالقوه اين آبها را بصورت بالفعل در آوريم.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:55
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی