سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

«بازرسی» از نگاه وزیر آموزش و پرورش/ مطلعان از قانون هم خطا می کنند

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
4 تیر
«بازرسی» از نگاه وزیر آموزش و پرورش/ مطلعان از قانون هم خطا می کنند

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین تودیع و تکریم مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: عید فطر یکی از بزرگترین عیدهاست؛ در عید فطر نیز مانند عید نوروز، بحث نو شدن مطرح است با این تفاوت که در عید فطر، نو شدن جسم و روح انسان و در عید نوروز، نو شدن طبیعت رخ می‌دهد بنابراین عید فطر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به این مطلب که انسان باید سعی کند نو شدن روح خود را که طی یک ماه به آن رسیده است، حفظ کند و آن را در طول سال استمرار دهد، خاطر نشان کرد: از عادات خوب ماه صیام، قرآن خوانی و انس بیشتر با این کتاب آسمانی است و استمرار  این امر می تواند، نو شدن را در وجود انسان حفظ کند.

وزیر آموزش و پرورش با تجلیل از فعالیت سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات این وزارتخانه گفت: طی مدت همکاری با ایشان، از شخصیت والایش بهره زیادی بردم و به سجایای اخلاقی او غبطه خوردم، تلاش او در نهایت صداقت در رفتار و کردار و رعایت حقوق مردم بوده است.

وی، قضاوت که بخشی مهمی از فعالیت اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات است را امری بسیار دشوار و جایگاه این اداره کل را بسیار حساس دانست و عنوان کرد: جایگاه این اداره کل به گونه‌ای است که در آن قاضی در محکمه‌ای قرار می‌گیرد که  طرف مقابل آن دوست و همکار وی قرار دارد و بدیهی است که دراین جایگاه، دشواری امر قضاوت دوچندان خواهد شد.

احمدی دانش آشتیانی در مورد علیرضا کمرئی سرپرست جدید اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه که فردی مجرب و از درون آموزش و پرورش است، اظهار کرد: حوزه ارزیابی عملکرد، حوزه بسیار حساسی است، این حوزه چشم وزارتخانه و شخص وزیر است و پایش عملکرد حوزه‌های دیگر را بر مبنای شاخص‌های تعیین شده بر عهده دارد. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شاخص‌های مدیریتی و عملکردی مجموعه حوزه ستاد و استان‌ها خاطرنشان کرد: انتظار آن است که هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد، ارزشیابی مدیریتی داشته باشد و این ارزیابی بر مبنای شاخص‌های فرآیندی، چه فرآیند انجام کار و چه فرآیند نتیجه، در سطح مدارس نیز باید وجود داشته باشد تا عملکرد مدارس مورد سنجش قرار گیرد.

وی آگاهی مردم به ویژه والدین نسبت به ویژگی‌ها و شاخص‌های عملکردی مدارس را از جمله حقوق آنها دانست و تصریح کرد: باید مدلی ارائه شود که به  واسطه آن این روشنگری به مردم داده شود تا بتوانند براساس آن نسبت به مدرسه‌ای که فرزند خود را در آن ثبت‌نام می‌کنند، اطلاعات کافی در زمینه ملاک‌های عملکردی آن واحد آموزشی کسب کنند.

احمدی دانش آشتیانی اضافه کرد: عمده بحث اداره کل ارزیابی عملکرد، بحث پایش و ارزیابی عملکرد برنامه‌های ستاد و استان است و هر قدر در این حوزه قوی‌تر عمل شود، شکایات و به تبع آن پاسخ‌گویی کمتر خواهدبود.

وی با تأکید بر نگاه ویژه خود به بحث بازرسی گفت: نگاه بازرسی از دیدگاه من، ‌مچ‌گیری نیست، بلکه همراه شدن و رفع اشکال است، چرا که امکان دارد در بخشی به واسطه ناآگاهی به قانون و مصوبات، خلافی رخ دهد، نکته مهم آن است که اطلاع رسانی، شفاف سازی و آموزش لازم داده شود و فرد خاطی متوجه خلاف خود شده و طبق قانون عمل نماید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که نگاه ما باید بر راهنمایی و ارشاد متمرکز باشد و فعالیت‌های سیستم باید به گونه‌ای باشد که از قانون تبعیت کامل شود، ادامه داد: افرادی هم شاید با اِشراف به قانون خطا کنند که باید متناسب با خطای صورت گرفته مؤاخذه شوند که این امر هیچ منافاتی با نگاه ما برمبنای روشنگری، آگاهی و راهنمایی ندارد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: وزیر آموزش و پرورش, بازرسان آموزش و پرورش
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی