سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

دلایل انصراف اندک مردم از دریافت یارانه

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
1 اردیبهشت
توزیع سبد کالا که در اواخر سال 1392 صورت گرفت، به نوعی اولین عرصه آزمون توان دولت در عرصه اقتصادی بود. عملکرد دولت در این برنامه نشان داد که هنوز به طور کامل نمی توان به برنامه های اقتصادی دولت یازدهم تکیه کرد چرا که توزیع این سبد هم در نوع انتخاب کالاها و هم در نحوه توزیع با ابهامات و سوالات جدی همراه بود.

اگر از توزیع سبد کالا بگذریم و نواقص آن را نادیده بگیریم؛ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها جدی ترین و شاید اولین برنامه اقتصادی دولت تاکنون بوده است. دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با برنامه ای متفاوت نسبت به فاز اول پا در عرصه میدان نهاده است.

دو تفاوت عمده فاز جدید نسبت به فاز اول یکی افزایش ملایم قیمت ها و دیگری کاهش تعداد یارانه بگیران است. دولت یازدهم به دلیل کسری بودجه و آثار آن بر اقتصاد ملی، به ناچار جهت تامین مخارج هدفمندی یارانه ها، فراخوان انصراف از دریافت یارانه را اعلام کرد تا شاید با همراهی مردم بتواند در پرداخت یارانه نقدی خانوار و تولید کمتر با مشکل روبرو شود.

آنچه که مورد نظر دولت بوده است، کاهش حدود 40 درصدی مردم از دریافت یارانه ها است. این در حالی است که طبق آخرین آمارها و اخبار منتشرشده تنها در حدود کمتر از 10 درصد مردم فرم ثبت نام دریافت یارانه را پر نکرده اند.

بر همین اساس دلایل شکست کمپین «نه به یارانه» را می توان در عدم وجود اعتماد کامل بین مردم و دولت، عدم ارائه برنامه روشن در خصوص اجرای فاز دوم یارانه ها، سهم پایین مردم در اقتصاد،
سیاست چماق و هویج، هدف گذاری صرف دولت برای کاهش تعداد یارانه بگیران ، نگرانی مردم نسبت آینده قیمت ها وعدم جامعیت ملاک ارزیابی جستجو کرد.

گزارشی از بازگشت احمدی نژاد به سیاست

المانیتور در گزارشی درباره بازگشت احمدی نژاد به سیاست می نویسد: دلیل طرح این موضوع آن است که هشت ماه پس از ترک کرسی ریاست جمهوری از سوی احمدی نژآد، هوادارن وی اقدام به راه انداختن کمپین های برای تسهیل مسیر بازگشت وی به سیاست کرده اند.

بر اساس آنچه روزنامه شرق چاپ تهران در یکی از شماره های خود در این باره می نویسد: بخشی از این کمپین که هوادارن احمدی نژاد برای در ارتباط قرار گرفتن با مردم راه انداخته اند، شامل رسانه های گروهی است. نام این گروه یک نام مختصر «هما» است که از جمله فارسی هواداران محمود احمدی نژاد گرفته شده، است. این گروه شامل وبلاگ نویسان و سایت های خبری هوادارن رئیس جمهور سابق ایران است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، سایت های خبر همچون، «دولت بهار»، «آئین نیوز» و «رئیس جمهور ما» بخشی از این گروه هستند. این علاوه بر یکی از دیگر سایت ها با نام «میدان 72» است که به نام محل زندگی احمدی نژاد در منطقه نارمک نام گذاری شده است.

این سایت های خبری رویه ترویج و ارتقاء دستاوردهای محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری وی و حمله به سیاست های روحانی و هاشمی رفسنجانی را در دستور کار دارند. هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از حامیان روحانی شناخته میشود. احمدی نژاد همچنین یک اکانت جدید در توییتر به نام خود ثبت کرده است.

به نظر می رسد بر اساس رویه هوادارن احمدی نژاد برای حمله به روحانی، رئیس جمهور سابق ایران می خواهد بر روی اعتماد عمومی پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها که قرار است هفته جاری به اجرا درآید، سرمایه گذاری کند. در حالی که انتظار می رود با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، قیمت برق، سوخت و مواد غذایی بخاطر اصلاحات، بالا رود، احمدی نژاد امیدوار است که مردم ایران روحانی را متهم کرده و خواستار بازگشت وی شوند.

تناقضات ادعاهای جدید مرد عباشکلاتی اصلاحات

محمد خاتمی که عموما در مقاطع انتخابات بعنوان رهبر اصلاحات از او یاد می شود این روزها به دیدن تئاتر و هنرمندان می رود، علاقه مندان را به حضور می پذیرد، پیام تبریک و تسلیت صادر می کند و گاهی نیز در مورد شرایط کشور سخن می گوید.

به گزارش جهان، اظهارات محمد خاتمی بار دیگر خبرساز شد. مرد رویایی اصلاح طلبان که عموما در مقاطع انتخابات بعنوان رهبر اصلاحات از او یاد می شود به نظر می رسد در شرایط کنونی گونه ای عزلت گزینی سیاسی را در پیش گرفته و روزهای آرامی را سپری می کند. به دیدن تئاتر و هنرمندان می رود، علاقه مندان را به حضور می پذیرد، پیام تبریک و تسلیت صادر می کند و گاهی نیز در مورد شرایط کشور سخن می گوید.

سید یزدی در حالی از لوازم جمهوریت می گوید که خود، پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و بعد از مشخص شدن نتیجه آراء مردم، پیشنهاد رفراندوم را مطرح ساخت.
چندان به عمق موضوعات مورد اشاره او واقف نبوده اند.

به جرأت می توان گفت مهمترین محورمطرح شده در این بین، اصرار خاتمی بر «اصل» بودن «جمهوریت» نظام بود. مسئله ای که با یادآوری خاطرات سال های گذشته، لبخندی طنز آمیز را بر لب می نشاند.

خاتمی تأکید می کند «ما به عنوان کسانی که دلبسته به این انقلاب و اسلام هستیم با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می کنیم؛ با همه لوازمی که جمهوریت دارد.» او البته ترجیح می دهد اشاره ای به کودتای همقطارانش بر علیه رای مردم در سال ۸۸ نداشته باشد و با عبور از آن از تاکتیک فرار به جلو بهره گیرد.

تگ هاي مطلب: انصراف یارانه ها, انصراف یارانه, یارانه ها, یارانه سال 93, یارانه 93, یارانه نقدی, تعداد انصراف دهندگان یارانه
منبع خبرخبرگزاری تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی