سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

سهمیه استخدامی آموزش و پرورش برای 4استان محروم چقدر افزایش یافت؟

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
12 تیر
سهمیه استخدامی آموزش و پرورش برای 4استان محروم چقدر افزایش یافت؟

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرای فرمان امام(ره) برگزار شد، گفت: روند جذب نیروی انسانی و تسهیلات برای رسیدن به آموزش و پرورش با کیفیت در مناطق محروم، از جمله اهداف آموزش و پرورش است. 

وی بیان داشت: در 4 آزمون سال‌های 95 و 96 برای جذب و استخدام در این وزارتخانه با مجوزهای دریافت شده مجموعاً در سال 95، 106 مجوز به سیستان و بلوچستان و در سال 95 در آزمون سراسری برای دوره 4 ساله در هزار ردیف پذیرش به این استان داده شد.

چهاربند ادامه داد: 385 نفر در استان هرمزگان در سال 95 و 280 نفر در استان آذربایجان غربی و 215 در جنوب کرمان پذیرفته شدند. 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش اضافه کرد: سهمیه آموزش و پرورش 8200 نفر در دوره یک ساله بود که مجموعاً در این 4 آزمون، 20 درصد ردیف استخدامی آموزش و پرورش به 4 استان هدف اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم این آمار را افزایش دهیم، عنوان کرد: تلاش ما این است در برنامه ششم توسعه این رقم به 25 درصد افزایش یابد. 

چهاربند تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در استان‌های برخوردار با توجه به بازنشستگی در سال‌های آینده نیز وجود دارد و در کنار تأمین نیروی انسانی این استان‌ها باید مراقب کمبود نیروی انسانی در استان‌های برخوردار هم باشیم. 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: علاوه بر جذب از طریق آزمون، شکل سوم به کارگیری نیروی انسانی از طریق حق‌التدریسی‌هاست که در این 4 استان، سقف حق‌التدریس را با توجه به تشکیل کلاس‌های آنها تغییر دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امتیاز دیگر برای این استان‌ها برای کاهش بازماندگان از تحصیل ارائه سیاست‌های تشویقی است. 

چهاربند گفت: در آزمون استخدامی سال 96 ضوابط را برای گسترش دامنه پذیرش تغییر دادیم که سهمیه محل خدمت را ثابت کردیم و به این ترتیب نسبت به سال گذشته داوطلبان شغل دبیری افزایش یافته است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش اضافه کرد: مجموعاً 126 اقدام در برنامه‌ریزی ما برای بهبود کیفیت آموزشی 4 استان هدف در نظر گرفته شده است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استان های محروم, آموزش و پرورش
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی