سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

45 میلیون نفر ساعت دوره ضمن خدمت در سال جاری

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
25 بهمن

بر اساس اطلاعات خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسفندیار چهاربند در دومین روز از همایش معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر آموزش ضمن خدمتی که در سال تحصیلی جاری برگزار شد، مربوط به معلمان پایه های ششم و دهم تحصیلی است.

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 15 درصد دوره های آموزش ضمن خدمت نیز برای سایر کارکنان برگزار شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می گردد در سال آینده نیز 60 میلیون نفر ساعت، ‌آموزش ضمن خدمت برگزار شود. از طرفی در سال جاری 45 میلیون نفر ساعت دوره ضمن خدمت در کشور اجرا و برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه برای ارتقای کیفیت دوره های ضمن خدمت، کارگروهی متشکل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی، دانشگاه فرهنگیان و مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی ایجاد شده است، ادامه داد: تلاش می کنیم آموزش های ضمن خدمت مجازی را با رویکرد کمیت و کیفیت افزایش دهیم.

چهاربند تمرکز بودجه ای را یکی از چالش ها دانست و اضافه کرد: کمبود منابع مالی و متمرکز بودنش باعث می گردد شرایط ویژه استان ها چنانکه باید و شاید مورد توجه قرار نگیرد چرا که هزینه تحصیل دانش آموز در یک استان با استان دیگر متفاوت است.

وی بر ضرورت تغییر نگرش ها در زمینه حق التدریس تاکید و بیان کرد: در حالی که در یک استان به حق التدریس نیاز داریم در همان استان با کسری ساعت موظفی نیز مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات بر اساس مکانیزم نیروی انسانی توزیع می گردد، ادامه داد: 98.5 درصد بودجه آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی هزینه می گردد.

رئیس مرکز برنامه ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از سال آینده بودجه ها استانی و برنامه ریزی نیروی انسانی در سه سطح ستاد، استان و منطقه انجام خواهد شد.

چهاربند تصریح کرد: نقل و انتقالات خارج از برنامه ریزی های صورت گرفته موجب مشکلاتی در استان ها می گردد و کار سازمان دهی نیروی انسانی را با چالش رو به رو می نماید.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرباشگاه خبرنگاران - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی