سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

اصلاح روش فعلی ثبت نام یارانه

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
9 اردیبهشت
حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن در ارزیابی خود از عملکرد دولت اظهار داشت: از دولت تدبیر و امید انتظار بیشتری بود که هم امید بخش وهم با تدبیر بیشتری حرکت کند. در بحث سیاسی سعی شده اعتدال را انجام دهند، اما در حال حاضر طیف اصلاح طلب بیشتر در صحنه اجرایی ظاهر میشوند. در سیاست خارجی هم امید است که مذاکرات به نفع مردم ایران به جلو رود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشورتصریح کرد: در بحث اقتصادی ما انتظارمان از دولت بیشتر بود. به هرحال تیم اقتصادی این دولت قوی بود و افراد با تجربهای بودند، برنامهها و دیدگاههایشان درست بود و ما در مجلس از آن دفاع کردیم. ولی متاسفانه در این ۷ الی۸ ماهه انتظارات را برآورده نکردند.

فولادگر افزود: هنوز رکود اقتصادی وجود دارد، اگر هم تورم را مهار کردند اما در قیمتها رکود بوده است، متاسفانه در بحث ارز نوسانات دیده میشود، در بحث یارانهها نیز بهتر میشد عمل کنیم اما خوب عمل نشد. وی یاد آور شد: این دولت به دولت قبل چند انتقاد داشت. یکی اینکه یارانهها به این شیوه که به همه مردم به صورت نقدی پرداخت شود، شیوه درستی نیست. یکی دیگر آنکه به تولید و درمان اهمیت داده شود. با این شیوه که عملا ۹۲ درصد از مردم دوباره ثبت نام کردند، در سیستم پرداخت یارانهها تغیری ایجادنشد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این بود، براساس قانون که خودمان تصویب کردیم، دولت یک عدد درآمدی اعلام میکرد، بعد فراخوان میزد که زیر این درآمد ثبت نام بکنند، ولو در خود اظهاری مردم خطا دیده میشد، اما یک در صد خطا در همه جا وجود دارد الان هم این خطا وجود دارد.

وی ادامه داد: بحث دیگر حمایت از تولید است و یا حکم برنامه پنجم برای درمان که مغفول مانده است. با توجه به اینکه انصرافیها زیاد نیستند و شیب قیمتی هم که شیب تندی نیست، بالاخره شرایط اقتصادی مردم اجازه نمیدهد که شیب اصلاح قیمتها تند شود، ماهم قبول داریم. پس دولت نه از اصلاح قیمتها میتواند آنچنان درآمدی را که قانون اجازه داده است را کسب کند و نه از انصراف یارانه چیزی حاصل شد. بنابراین دولت نمیتواند آن تغییر روشی را که با توجه به انتقادی که از دولت پیشین داشت، را انجام دهد. امیدواریم تا فرصت باقی است این روش اصلاح شود.

فولادگر تاکید کرد: از تیم اقتصادی دولت انتظارمان بیش از این بود. امیدواریم هر چه زودتر مخصوصا برای رونق تولید و بهبود فضای کسب وکار و گردش جریان اقتصادی تلاش کنند. زیرا هم اکنون بحث نوسانات ارزی پیش آمده و بازار سرمایه کاهش داشته است. یارانهها هم اگر در راستای اهداف خود حرکت نکند، کار دولت را سنگینتر میکند. سال اقتصاد مقاومتی و بحث اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، انتظارمان این است با مدیریت جهادی، سیاست اقتصاد مقاومتی پیاده شود.

تگ هاي مطلب: اصلاح ثبت نام یارانه, یارانه ها, یارانه سال 93, یارانه 93, یارانه فروردین 93, یارانه زوج های جوان
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی