سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

رفع مشکلات نظام آموزشی نیازمند اجرای کامل سند تحول بنیادین است

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
28 تیر
رفع مشکلات نظام آموزشی نیازمند اجرای کامل سند تحول بنیادین است
حجت الاسلام بهرام محمدیان در همایش آموزگاران، دبیران و هنرآموزان استان اظهار کرد: باتوجه به اینکه آموزش و پرورش کشور عاریتی است، بنابراین رفع مشکلات موجود نظام آموزشی منوط به اجرای کامل سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: منظور از نظام عاریتی این است که برخی از گیاهان را از سایر کشورها وارد کرده ایم سبز می شود اما محصول با کیفیت نخواهند داد زیرا با این شرایط آب و هوایی سازگار نیستند.

محمدیان افزود: با توجه به اینکه نوع تفکر در آموزش و پرورش تقلیدی بوده و در همه حوزه ها دچار مشکل شده ایم، بنابراین به این نتیجه رسیده ایم که باید سند تحول آموزش و پرورش تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در همه ابعاد اجرا شود سند کارآمدی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه پدر، مادر و معلمان و مسئولان از کودکان و نوجوانان کنونی راضی نیستند، این مهم نشانگر این است که آموزش و پرورش موفقی نداشته ایم.

محمدیان عنوان کرد: هنگامی که مسئولان از کنار مدارس می گذرند، در برخی از موارد می گویند چرا کودکان اینگونه تربیت شده اند، بنابراین در قسمتی از کار مشکل وجود دارد.

محمدیان یادآورشد: در این راستا مطالعات لازم انجام شد که مبانی نظری در خصوص مولفه های تعلیم و تربیت نوشته شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش مبتنی بر نیاز کشور است، افزود: هدف از تدوین برنامه درس ملی این است که دانش آموزان بعد از تحصیل به مرحله‌ای از حیات طیبه برسیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: هم اکنون همسوسازی با برنامه درس ملی داریم که در زمان اجرا نواقص برطرف خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه جز فرهنگیان کسی آموزش و پرورش را درک نخواهدکرد، گفت:دانشگاه و غیردانشگاه می توانند به این حوزه کمک کنند.

محمدیان با اشاره به نظرات معلمان در خصوص سنگین بودن محتوای کتاب ها و کاهش ساعات تدریس، افزود: با توجه به اینکه هم اکنون برخی از ساعات رسمی کلاس ها به حل مسئله هایی برای تیزهوشان صرف می شود، این در حالیست که در کتاب درسی پیش بینی کتاب های کمک آموزشی نشده بود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری خبرآنلاین
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی