سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

وزیر آموزش و پرورش به شایعات در مورد ماندن یا رفتنش از دولت پایان داد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
1 مرداد
وزیر آموزش و پرورش به شایعات در مورد ماندن یا رفتنش از دولت پایان داد
  فخرالدین دانش آشتیانی روز یکشنبه در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش ابتدایی و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور افزود: یکی از برنامه های آموزش و پرورش تغییر و تحول در مدل بازدهی و یادگیری است و کانون پرورش فکری می تواند به تحقق این امر کمک کند. وی ادامه داد: آموزش و پرورش همواره زیربنای توسعه است و برای دستیابی به توسعه باید به مهم ترین رکن نظام آموزشی توجه کنیم. 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای اجرای سند تحول باید زیرساخت های اجرای آن فراهم شود، افزود: شاید اشتراک بین کانون پرورش فکری و مدرسه بتواند یکی از این زیرساختها باشد. 
دانش آشتیانی اظهار داشت: مرور علت توسعه یافتگی برخی کشورها نشان می دهد که ٩٠ درصد توسعه یافتگی آنها به دلیل افزایش سرمایه نبوده است بلکه نیروی انسانی و ارتقای آن به بهبود مهارت ها، کاردانی و مدیریت منجر می شود و زمینه ساز توسعه در کشورها است. 
وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده برای بسیاری از کشورها، توسعه اقتصادی و نظام آموزشی ارتباط تنگاتنگی دارند و نظام آموزشی باید با بنگاه های اقتصادی جامعه ارتباط داشته باشد.
دانش آشتیانی اظهار کرد: توسعه سیاسی و نوع نظام آموزشی با یکدیگر ارتباط دارند و این همبستگی براساس تحقیقات ٥٠ درصدی برآورد شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حافظ نظام سیاسی است، گفت: این نهاد می تواند هویت ملی در دانش آموزان ایجاد و خود به خود نظام را بیمه کند و دولت های بزرگ در این قسمت سرمایه گذاری های قابل ملاحظه ای دارند چرا که جامعه پذیری نوجوانان و جوانان در آموزش و پرورش رقم می خورد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام آموزشی در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار بوده و ارتباطی یکطرفه نیست بلکه عوامل مذکور در روند نظام آموزشی موثر است.
 با محتوای کتاب درسی صرف نمی‌توان در نظام آموزشی تحول ایجاد کرد
دانش آشتیانی به محتوای کتابهای درسی اشاره و تصریح کرد: صرفا با محتوای کتاب های درسی نمی توان تغییر و تحول در نظام آموزشی داشته باشیم و باید بدانیم که ارزش ها از کتاب درسی بر نمی آید و سازمان مدرسه، چگونگی تدریس و اداره کلاس پارامترهایی است که به بازدهی بهتر کمک می کند.
وی با بیان اینکه ارتباط بین مدرسه و جامعه در اثرگذاری نظام آموزشی موثر است، گفت : در واقع نظام آموزشی باید جامعه محور و تلفیقی بین خود و جامعه بیرون باشد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: توانمندسازی معلمان و توجه به نیروی انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است همچنین در بعد دیگر نگاه به دانش آموزان باید مورد توجه باشد.
وی افزود :صرفا ورود محفوظات به ذهن دانش آموزان کافی نیست چرا که فرد دارای قدرت تفکر است و آموزش به دانش آموز بدون شیوه های دموکراتیک درست نیست و در واقع مدل آموزشی باید بتواند بچه ها را به تفکر وا دارد. 
وزیر آموزش و پرورش گفت: به عنوان مربی و معلم باید تسهیل گر در امور آموزشی برای بازدهی بیشتر نظام آموزشی باشیم.
دانش آشتیانی تصریح کرد: باید روی مهارت های زندگی تمرکز کنیم و صرفا نگاهمان به آموزش های نظری نباشد زیرا تا زمانی که معلم به دنبال آموزش بدون مهارت باشد هدف نظام آموزشی گم شده است. 
نظام آموزشی متمرکز ما را به اهداف نمی رساند
وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی متمرکز ما را به اهداف نمی رسد و حتی در برنامه درسی باید به سمت تمرکز زدایی حرکت کنیم و انعطاف لازم در برنامه درسی ایجاد شود. 
وی بر ضرورت توجه به مقطع پیش دبستانی تاکید و اظهار کرد: متاسفانه اولیا به سرمایه گذاری در مقاطع تحصیلی بالاتر توجه می کنند در حالیکه با سرمایه گذاری در مقاطع پایین تر مسیر موفقیت را هموار می کنیم. 
دانش آشتیانی با بیان اینکه با وجود اهمیت کتابخوانی به این مساله کمتر توجه شده است، گفت: کتابخوانی به آموزش بهتر و رشد فکری دانش آموزان کمک می کند و کانون پرورش فکری با سابقه طولانی تخصص لازم در این زمینه را دارد و مربیان خوبی برای این امور در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: علت تاکید من بر تعامل بیشتر آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری به دلیل این فعالیت تخصصی است و اشتراک این ظرفیت ها برای بهبود و تحول نظام آموزشی موثر است.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مدیران استانی لازم است تمام تمرکز خود را برای برنامه ریزی آموزشی و تعامل بیشتر بین کانون پرورش فکری و مدارس معطوف دارند و از روش های سنتی فاصله بگیرند.
دانش آشتیانی: در کابینه دولت دوازدهم حضور ندارم  
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری اولین گردهمایی در جمع خبرنگاران درباره حضور در کابینه دوازدهم نیز گفت: به دکتر روحانی دلایلم را گفته‌ام که به چه علت در کابینه دوازدهم حضور نخواهم داشت. 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرايرنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

معلم بدهکار در 1/05/1396 - 18:00 نوشته:

حقوق تیر رو بده خدا ازت نگذره حق التدریس شاغلین چی شد؟

وزیرپول ندارم وازشما طلبکار برم گله چرانی؟

معلم فلک زده در 1/05/1396 - 19:42 نوشته:

ازبس از این واون قرض گرفتم بدنام عالم شدم خدا ازتون نگذره حق التدریسمون رو بدین چرا وقتی خودم از دولت طلبکارم باید به خلق الله بدهکار وبی آبرو باشم
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی