سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

بودجه عادلانه خواسته معلمان(تجمع فرهنگیان در سراسر کشور)

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
15 مهر
بودجه عادلانه خواسته معلمان(تجمع فرهنگیان در سراسر کشور)

 

محمد حبیبی، با اشاره به درخواست معلمان برای اختصاص بودجه عادلانه به وزارت آموزش و پرورش در تدوین بودجه سال 97 اظهار کرد: در بحث اختصاص بودجه عادلانه فقط معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته مطرح نیست بلکه مقوله مهم اختصاص بودجه مناسب برای کیفیت‌بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور مطرح است.

وی افزود: هم اکنون شاهدیم که آموزش و پرورش با هدف صرفه‌جویی اقدام به تجمیع کلاس‌های درس می‌کند و عدم اختصاص بودجه مناسب به این وزارتخانه باعث شده است تا سرانه مدارس پرداخت نشود، از سوی دیگر مدارس مناطق محروم نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند که در مجموع تمام این مسائل، آموزش کیفی را خدشه‌دار کرده است. به همین دلیل از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتظار داریم تا در بودجه سال 97 اعتبار مناسبی را به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

این کارشناس آموزشی گفت: هم اکنون طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش بیش از 92 درصد بودجه این وزارتخانه صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود و دیگر بودجه‌ای برای مدارس باقی نمی‌ماند، بخش عمده مشکلات آموزش و پرورش به دلیل عدم توجه به بودجه این وزارتخانه است و در این مقوله شاهد جهت‌گیری نادرست سازمان برنامه و بودجه هستیم که آموزش و پرورش را یک وزارتخانه مصرفی تلقی می‌کند.

حبیبی با اشاره به این که هم‌اکنون مسئولان به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزش و پرورش هستند که این موضوع اختلالاتی را در امر آموزش ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون در مدارس با کمبود نیروی انسانی و از سوی دیگر در ستاد آموزش و پرورش یعنی ادارات با تراکم نیروی انسانی مواجه هستیم و مسئولان به جای آن که کاهش تراکم نیروی انسانی در ستاد را پیگیری کنند به دنبال صرفه‌جویی در مدارس هستند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند بودجه آموزش و پرورش را به دو بخش بودجه دستمزدی و آموزشی تقسیم کند، یعنی میزان بودجه‌ای که در بحث آموزش صرف می‌شود جدا از بودجه مربوط به دستمزد و پرداخت مطالبات فرهنگیان باشد که این مسئله موجب شفافیت مالی شده و هدر رفت منابع مالی در ادارات آموزش و پرورش جلوگیری می‌کند.

حبیبی یادآور شد: معلمان با هدف اختصاص بودجه عادلانه به آموزش و پرورش، روز (پنج‌شنبه 13 مهر) تجمعاتی را در استان‌های خود داشتند که این تجمع در تهران مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: بودجه عادلانه, بودجه عادلانه فرهنگیان, بودجه فرهنگیان, بودجه معلمان, حقوق معلمان
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی