سایت کاریابی جویا کار

استخدام آموزش و پرورش-زمان ازمون مشخص شد

دسته بندي: آزمون استخدامی جدید / اخبار فرهنگیان
22 اسفند
استخدام آموزش و پرورش-زمان ازمون مشخص شد

خود را برای ازمون استخدامی اموزش و پرورش سال 97 اماده نمایید 

 

 قابل توجه داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به فروردین ماه سال 1397موکول شد.
کیانوش عطائی رئیس اداره امور اداری و تشکیلات اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:
با توجه به سئوالات مکرر داوطلبان ارجمند استخدام در آموزش و پرورش، مراتب از وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد و همکاران ذی ربط در حوزه اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند براساس هماهنگی به عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور، آگهی استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش در مشاغل آموزشی که پیش تر قراربود در اسفندماه سال 1396 منتشر گردد، به فروردین ماه سال 1397 موکول گردید. زمان دقیق و نحوه ثبت نام ، مدرک و رشته های تحصیلی و جنسیت های مورد نیاز، شرایط سنی و سایر شرایط لازم به هنگام انتشار آگهی استخدامی مشخص خواهد گردید.

خبر 29 بهمن 96: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فروردین ماه 97 (منبع: خبرگزاری فارس)

وزیر آموزش و پرورش گفت: احتمالا ظرف دو هفته آینده سهمیه جدیدی که برای آزمون را اعلام خواهیم کرد بر روی تعداد اختلاف نظر وجود دارد اما حول و حوش 18 هزار نفر خواهد بود و در فروردین ماه 97 امیدوارم آزمون برگزار شود.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «وزارت آموزش و پرورش همواره از عدم مدیریت نیروی انسانی رنج می‌برد و همچنین موضوع کمبود نیروی انسانی برای سال آینده تحصیلی در پایه دوازدهم وجود دارد؛ بر این اساس برنامه شما برای ساماندهی نیروی انسانی چیست و آیا آموزش و پرورش برنامه‌ای برای برگزاری آزمون استخدامی دارد؟ در این صورت چه زمانی و برای چه تعداد نفر برگزار خواهد شد؟»، اظهار داشت: احتمالا ظرف دو هفته آینده سهمیه جدیدی که برای آزمون تعیین را اعلام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر روی تعداد اختلاف نظر وجود دارد اما حول و حوش 18 هزار نفر خواهد بود و در فروردین ماه 97 امیدوارم آزمون برگزار شود و در مهرماه 97 تعدادی به کارگیری شوند.

 

خبر 26 بهمن 96: جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش قزوین اعلام شد (منبع: خبرگزاری صداوسیما)
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افزایش سهمیه استان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به ۶۰۰ نفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, سالار قاسمی گفت: براساس آزمون استخدامی آموزش و پرورش 600نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش استان قزوین به صورت پیمانی جذب می شوند.
قاسمی با اشاره به اینکه این تعداد 534 نفر بوده است افزود: سهمیه آموزش و پرورش استان قزوین در مناطق مختلف استان و در رشته های ، زیست شناسی ، ادبیات عرب ، ارتباط تصویری ، الهیات و معارف اسلامی ، آموزش ابتدایی ، آموزش کودکان استثنایی ، آموزگار تربیت بدنی ، بازیگری ، پویانمایی ، تاریخ ، تربیت کودک ، جغرافیا ، حسابداری ، ریاضی ، زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات فارسی ، زمین شناسی ، شیمی ، صنایع دستی-فرش ، صنایع دستی-چوب ، طراحی دوخت ، عکاسی ، علوم اجتماعی ، علوم تجربی ، فیزیک ، کاروفناوری ، گرافیک ، ماشین ابزار ، مدیریت خانواده ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی باغبانی ، مهندسی برق ، مهندسی تاسیسات ، مهندسی چاپ ، مهندسی سرامیک ، مهندسی صنایع شیمیایی ، مهندسی صنایع چوب ، مهندسی صنایع فلز ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی معدن ، مهندسی مکانیک خودرو ، مهندسی نقشه کشی معماری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد : ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش خواهد بود و متقاضیان شرکت در این آزمون می توانند آخرین اطلاعات و اخبار را از سایت رسمی آموزش و پرورش استان قزوین پیگیری نمایند و زمان ثبت نام و جزئیات آن به محض دریافت اخبار دقیق اطلاع رسانی می شود.

خبر ۲۴ بهمن ۹۶ – ثبت نام در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش از نیمه اول اسفند ماه جاری

معاون پژوهش و منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت : برای سال آینده ۲۳۰ نیرو از طریق آزمون سراسری در اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی جذب خواهند شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ قنبر علی خوش آینه معاون پژوهش ، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با بیان این که ثبت نام از طریق سازمان سنجش به صورت فراخوان نیمه اول اسفند ماه جاری انجام می شود ، گفت : برای سال آینده ۲۳۰ نیرو از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری بعد از مراحل مصاحبه ، گزینش و معاینات پزشکی وارد عرصه آموزش و پرورش استان خراسان شمالی خواهند شد .

وی افزود : فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مقاطع لیسانس و مقاطع بالاتر می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند .

خوش آینه با اشاره به این که در این آزمون ۴۰ درصد نیرو در مقاطع ابتدایی جذب خواهند شد ، گفت : ۶۰ درصد جذب نیرو نیز به سایر رشته های نظری ،پایه و فنی اختصاص دارد .

وی تصریح کرد : در استخدام اخیر استان خراسان شمالی به ۵ بوم تقسیم شده است که ۱-رازو جرگلان و مانه و سملقان و بجنورد ۲- گرمه و بجنورد ۳-جاجرم و بجنورد ۴ اسفراین و بام و صفی آبادو ۵- شیروان وفاروج با توجه به کد شهرستان ثبت نام خواهند شد .

خبر 19 بهمن 96: تلاش برای برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش تا پیش از عید

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تمام تلاش ما بر این است که آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش تا پیش از عید برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب با اشاره به تعداد مجموعه نیرو‌های انسانی دولت اظهار کرد: جمعیت کشور هنگام پیروزی انقلاب اسلامی بالغ بر ٣۵ الی ٣۶ میلیون نفر بود که حدود یک میلیون و ١٠٠ هزار آن را مجموعه نیرو‌های انسانی دولت تشکیل می‌دادند درحالیکه اکنون مجموعه این نیرو‌ها حدود ٣ میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور به دو بخش تقسیم می‌شود، گفت: عملکرد درونی شامل تمام طرح‌های عمرانی و خدماتی در سراسر کشور می‌شود و عملکرد بیرونی نیز مربوط به تعداد نیرو‌های انسانی و ارائه خدمات و تکنولوژی می‌شود.
انصاری تصریح کرد: برابر ماده ۴۶ قانون مدیریت خدمات کشوری نحوه تبدیل نیرو‌های پیمانی به رسمی را مشخص کردیم و شرکت در یک آزمون برای این تبدیل پیش بینی شده است
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: برابر ماده ۵٧ قانون برنامه پنجم توسعه، شرکت در آزمون برای تبدیل نیرو‌های پیمانی به رسمی، آزمایشی حذف شد و در برنامه ششم توسعه نیز تمدید نشد بنابراین خلاء در این بخش وجود دارد.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: امروز نیز این مسئله در هیئت دولت تصویب شد و پیش بینی کردیم تا کسانی که با یک آزمون پذیرفته شدند، نیازی به شرکت در آزمون مجدد را نداشته باشند.
وی با بیان اینکه در بخش نظام پرداخت تغییراتی انجام شد، گفت: در لایحه پیشنهادی، جداول و امتیازاتی را متناسب با شغل، سنوات خدمت و مدرک تحصیلی به افراد ارائه می‌دهیم.
انصاری تصریح کرد: سقف امتیازات برخی از کارکنان دولت را تا ۵٠ درصد افزایش داده ایم و افزایش پرداخت کارکنان نیز متناسب با شرایط دستگاه‌ها و سیاست‌هایی که مشخص کرده، انجام می‌شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: دولت با انجام این کار می‌تواند فاصله گروه‌های کارمندان را کم کند و نوعی همسان سازی و متناسب سازی در مشاغل مشابه ایجاد کند.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: دولت منابع مالی خود را در بودجه‌های سنواتی پیش بینی می‌کند و از آنها به منظور تحقق اهداف خود استفاده می‌کند.
وی با اشاره به وضع نیرو‌های شرکتی تصریح کرد: نیرو‌های شرکتی، کارکنان دولت نیستند و دولت از آنها خدمت می‌گیرد و قرار نیست که نیرو‌های خدماتی، طرف قرارداد مستقیم با دولت باشند.
انصاری اظهار کرد: قانون اجازه به کارگیری از افراد زیردیپلم (استخدامی-دولت) را نمی‌دهد و برخی از آنها تنها در شرایطی خاص و در مناطق محروم خدمت می‌کنند علاوه بر این موضوع غیر از نیرو‌های رسمی دو گروه از کارکنان با قرارداد معین و قرارداد کارگری هستند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وضع و نحوه استخدام در شهرداری‌های کشور گفت: شهرداری‌های کشور به لحاظ مسائل استخدامی زیرنظر وزارت کشور قرار دارند و ارتباط ما با آنها تنها در خصوص ارائه مجوز کلی است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: مجوز استخدام ۵٠ هزار نفر از نیروی انسانی با قرارداد مستقیم را ارائه داده ایم و قرار است آزمون در خود شهرداری‌ها برگزار شود.
وی بیان کرد: حق التدریس‌ها نیز می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و پس از قبولی، سنوات حق التدریسشان به سوابق شغلی آنها افزوده خواهد شد.
انصاری اظهار کرد: مجوز لازم را به وزارت آموزش و پرورش داده ایم و این وزارتخانه نیز باید در خصوص تامین اعتباراتش، هماهنگی‌های لازم را با سازمان برنامه و بودجه انجام دهد.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش تا پیش از عید برگزار شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر کارمند مازاد در دولت داریم گفت: طی برآوردهای مختلف بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نیروی اضافه در دولت وجود دارد لذا بین ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نیروی اضافه در دولت داریم.
وی با اشاره به اینکه همیشه نمی توان کسری را از مازاد نیروها تامین کرد، تا پایان برنامه باید ۱۵ درصد نیروی انسانی دولت کاهش پیدا کند خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در شهرستان تهران نیروی مازاد دارد، قانونی که با آن بتوانم نیروی انسانی شاغل در شهر تهران را منتقل کنیم نداریم لذا باید تکلیف نیروی انسانی اضافی مشخص شود.
انصاری با اشاره به اینکه بیمارستان ها تخت های جدیدی را فعال می‌کنند اما نمی توانیم از شهرهای برخوردار، نیرو منتقل کنیم گفت: از یک طرف مازاد نیرو و از طرف دیگر کسری نیرو داریم.
وی تصریح کرد: کاهش نیروی انسانی دولت به دو روش واگذاری فعالیت ها همراه با کارکنان و عدم پذیرش نیروی انسانی بیش از حدی که قانون اجازه داده است، صورت می گیرد، برخی از فعالیت‌ها را باید به بیرون از دولت واسپاری کرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه هر کشوری نیروی انسانی خود را مطابق با مقررات تعیین می‌کند ادامه داد : در آلمان کارکنان دولت های محلی کارمند دولت محسوب نمی شوند این در حالی است که در فرانسه کارمندان دولت کارمندان ایالتی و محلی دولت محسوب می شوند، در کشور ما بر اساس مقررات به این موضوع می پردازیم.
انصاری با اشاره به اینکه توسعه خدمات جغرافیایی، جمعیت کشور و کارهای که انجام می دهیم از دلایل افزایش حجم دولت است خاطرنشان کرد: با تغییر در روش های انجام کار، استفاده از فناوری های نوین و توسعه دولت الکترونیک می توان حجم دولت را کاهش داد.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد : مطابق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم دولت باید سامانه ثبت حقوق و دستمزد را مشتمل بر ویژگی‌هایی در پایان سال اول برنامه مستقر کند، طراحی آن تمام و زیرساخت‌های سخت‌افزاری آن نهایی شده است لذا پرداخت‌ها را در سال ۹۷ از طریق این سامانه رصد خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه متناسب با خدمات، نیروی انسانی جذب و تامین شده است گفت: خیلی از کارهایی که انجام می‌دهیم را بسیاری از کشورها انجام نمی دهند مثلاً نیروی انتظامی وظیفه جمع‌آوری قلیان‌ها را از قلیان خانه ها داشت، این در حالی است که در خیلی از کشورها پلیس این گونه کارها را انجام نمی دهد .
انصاری با اشاره به اینکه سامانه حقوق و دستمزد قابلیت های متفاوتی دارد گفت: دسترسی دستگاه‌های نظارتی باید در این رابطه فراهم شود و در حدی هم دسترسی عمومی وجود دارد اما این دسترسی ها طی سطوحی تعریف می شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری ۷ برابر حداقل حقوق به عنوان حداکثر حقوق تعریف شده است اظهار داشت : در قانون دو نوع حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر وجود دارد که در حقوق و مزایای غیر مستمر اضافه کاری و حق ماموریت و امثال آن درج می‌شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: اگر حداقل حقوق یک میلیون و ۳۵ هزار تومان باشد هفت برابر آن ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می شود، شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی قوانین دیگری دارند لذا در بعضی از دستگاه ها مقررات خاص حاکم است، مثلا وزارت نفت مقررات دستمزد خاصی دارد و یا اینکه نظام پرداخت قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها جداگانه است و تابع محدودیت نیست.
وی افزود: پاداش پایان خدمت برای ۳۰ روز حقوق ۳۰ ماه پاداش است، حقوق و مزایای مستمر فرد هر چقدر باشد ۳۰ برابر آن را در زمان بازنشستگی به عنوان پاداش دریافت می کنند.
انصاری با اشاره به اینکه مجلس قوانین کشور را وضع می کند گفت: در خصوص قانون بودجه مجلس این اختیار را دارد تا در جداول و احکام قانونی بودجه تغییراتی ایجاد کند لذا بر اساس نظر شورای نگهبان و آیین نامه داخلی مجلس نباید احکام قوانین عادی را تغییر داد زیرا معمولا شورای نگهبان ایراد می گیرد.
وی با اشاره به اینکه نباید قوانین عادی در لایحه بودجه تغییر کند گفت: در کل کشور تعداد شاغلین بازنشسته ۳۰۰ نفر است لذا شرایط احراز مدیران در شورای عالی اداری مصوب شده است، انتخاب با شرایط احراز صورت می گیرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به تسهیل به کارگیری جوانان و زنان در حوزه‌های مدیریتی گفت: در این باره تغییراتی را در شرایط ایجاد کرده‌ایم و برای کارهای تحقیقاتی امتیازاتی در نظر گرفته شده است.
انصاری با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم ۳۰ درصد مشاغل مدیریتی باید به زنان اختصاص پیدا کند عنوان کرد : متوسط سن مدیریت کشور باید به ۴۰ سال برسد.
وی با اشاره به اینکه نباید امتیاز ویژه به افراد داد اظهار داشت: دستگاه ها باید در این خصوص مراقب باشند، البته موارد استثنایی داریم که این اتفاقات رخ داده است لذا باید جلوی تخلفات گرفته شود.

خبر ۱۶ بهمن ۹۶: اعلام فراخوان آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش تا اسفندماه امسال (منبع: خبرگزاری مهر)

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی: مجوز استخدام از سوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش داده شده و به طور حتم تا اسفند ماه امسال ف

خبرراخوان آن اعلام خواهد شد.

12 بهمن 96: جذب نیرو از اواخر همین هفته

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس نتیجه آزمون استخدامی که امسال برگزار شد، ظرفیت استخدام ۴۸ نفر نیروی انسانی در این اداره کل خالی مانده است.
قنبرعلی خوش آیینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهم این استان در جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی مزبور، به کارگیری ۲۰۲ نفر نیرو بود که تنها ۱۵۴ نفر توانستند در مراحل استخدام گزینش و جذب شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۴۸ نفر از شرکت کنندگان نتوانستند حد نصاب نمره علمی را به دست آورند و از این رو حائز شرایط برای استخدام نبودند.
* سهمیه جذب نشده برای استان محفوظ است
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی افزود: البته این ردیف های خالی برای جذب نیرو در آزمون بعدی برای استان محفوظ است و به سهمیه ظرفیت پذیرش نیرو، اضافه می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، ردیف های جذب نیرو که جذب نمی شود برای سال آتی محفوظ است.
خوش آیینه با بیان اینکه برای جذب نیرو در ردیف های خالی، پیشنهادهایی به وزارت آموزش و پرورش داده شده بود گفت: یکی از پیشنهادهای ما برای جذب ظرفیت استخدامی، جابه جایی این ظرفیت در میان رشته هایی بود که نمره علمی توسط شرکت کنندگان کسب شده بود، همچنین کاهش نمره علمی پیشنهاد دیگری بود که البته مورد موافقت قرار نگرفت.
* رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی در آموزش پرورش
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی است گفت: یک آزمون برای جذب و استخدام نیروهای حق التدریس برگزار می شود و تنها نیروهایی که به صورت حق التدریس در حال فعالیت هستند می توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش تلاش دارد که استخدام در این نهاد تنها از طریق آزمون انجام شود و از این رو، تنها افرادی که در آزمون نمره علمی را به دست آوردند و مراحل گزینش را طی کنند، استخدام می شوند.
وی گفت: در سطح کشور ۲۷ هزار نفر از نیروهای حق التدرسی و در این استان ۶۳۰ نفر می توانند در این آزمون شرکت کنند.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: البته برگزاری این آزمون در حال رایزنی است و هنوز به قطعیت نرسیده است.
خوش آیینه درباره برگزاری آزمون و استخدام از طریق ماده ۲۸ گفت: یک آزمون نیز برای به کارگیری نیرو از میان دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می شود.
وی گفت: زمان برگزاری این آزمون در اسفند ماه امسال و یا اوایل سال ۹۷ پیش بینی شده است و پذیرفته شدگان در آن، پس از شرکت در دوره های آموزشی، به تدریش مشغول خواهند شد.
* جذب ۱۹۰ نفر، سهم استان در آزمون استخدام
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: در سطح کشور به کارگیری ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی از طریق این آزمون پیش بینی شده است که سهم استان نیز ۱۹۰ نفر است.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس رشته های مورد نیاز در این آزمون شرکت می کنند و البته بیشترین نیاز آموزش و پرورش در رشته های مربوط به آموزگاری است و در این باره به کارگیری مردان در اولویت ما است.
خوش آیینه با بیان اینکه نیروی انسانی شاغل در آموزش و پروش خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد از جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور است گفت: تلاش داریم تا ۲ برابر سهمیه استان، نیروی انسانی جذب شود و بر این اساس دست کم ۳۵۰ نفر در این آزمون وارد آموزش پرورش استان شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پروش استان در تمام رشته ها به نیروی انسانی نیاز دارد گفت: تلاش داریم تا رشته ها برای جذب آموزگاری در طرح طبقه بندی مشغل تنوع بیشتری داشته باشد از این رو قرار است رشته های دوره ابتدایی در آزمون ها، تنوع بیشتری بگیرد.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته این امر پیشنهاد شده است که اگر مورد پذیرش واقع شود، افراد در رشته های مختلف وارد آموزگاری می شود.
اکنون ۱۴ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش خراسان شمالی فعالیت دارند.

 خبر ۱۱ بهمن ۹۶: استخدام ۳ هزار مشاور در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در حال تدوین است، گفت: ۱۸ هزار مشاور در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش در خصوص «تدوین نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی»، اظهار داشت: براساس سند تحول بنیادین، ما باید تمام فعالیت‌های راهنمایی و مشاوره اعم از بهداشت روان، تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان را طراحی کنیم که این برای همه دانش‌آموزان بوده و در حال تدوین است و امیدواریم تا ۸ اسفند روز امورتربیتی، این سند را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسانیم.

وی در خصوص «تهیه پرونده الکترونیکی مشاوره برای دانش‌آموزان»، گفت: این پرونده در مرحله اول در سال گذشته برای دانش‌آموزان پایه نهم تشکیل شد و امسال برای هر سه پایه هفتم، هشتم و نهم تشکیل می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با دریافت کد کاربری و رمز ورود اختصاصی، از وضعیت فرزندشان مطلع شوند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص «برنامه‌های این اداره کل در موضوع فضای مجازی»، خاطرنشان کرد: ۱۰ جلد کتاب برای مهارت‌های مختلف مورد نیاز دانش‌آموزان از جمله فضای مجازی تدوین شده و امیدواریم تا پایان سال این کتب را زیر چاپ ببریم و در سال ۹۷، همزمان با هفته بهداشت روان رونمایی کنیم.

شکوهی از تدوین و اجرای پایلوت طرح «توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان» خبر داد و گفت: ۱۸ هزار مشاور در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که ۱۲ هزار نفر در مدارس، نزدیک به ۳ هزار نفراز این افراد در هسته‌ها و مراکز مشاوره و بقیه نیز در بخش‌های اداری مربوطه مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد از ۱۸ هزار مشاور فعال در آموزش و پرورش دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند و همه مشاوران ۷۵۰ مرکز مشاوره و ۳۲ مرکز ستاد دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری هستند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: مشاوران در هفته ۲۴ ساعت در مدارس حضور دارند و مدارس متوسطه اول را پوشش کامل داده‌ایم و به ازای هر دانش‌آموز نیز یک ساعت در هفته مشاوره انجام می‌شود.

شکوهی در خصوص «استفاده از مشاوران در مقطع ابتدایی»، ابراز داشت: در حال پیگیری این موضوع هستیم؛ ضمن اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ مشاور در این مقطع فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص «جذب مشاوران در وزارت آموزش و پرورش»، یادآورشد: درخواست جذب ۳ هزار مشاور را در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ارائه داده‌ایم.

وی در خصوص «مهم‌ترین مشکل رفتاری در بین دانش‌آموزان»، متذکر شد: دانش آموزان یک پنجم وقت خود را در اختیار تعلیم و تربیت هستند و بهترین کار، آگاه سازی و مقاوم سازی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان است؛ ضمن اینکه مهمترین مشکل، عدم اطلاعات دانش‌آموزان در این خصوص است.

شکوهی با بیان اینکه محتواهایی برای آگاه سازی خانواده‌ها، معلمان و مدیران مدارس در دست تهیه است، افزود: امیدواریم این محتواها تا پایان سال در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد؛ ضمن اینکه نشریاتی ویژه دانش‌آموزان در حال تهیه است.


 خبر 5 بهمن ۹۶:رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی در آموزش پرورش

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس نتیجه آزمون استخدامی که امسال برگزار شد، ظرفیت استخدام ۴۸ نفر نیروی انسانی در این اداره کل خالی مانده است.
قنبرعلی خوش آیینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهم این استان در جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی مزبور، به کارگیری ۲۰۲ نفر نیرو بود که تنها ۱۵۴ نفر توانستند در مراحل استخدام گزینش و جذب شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۴۸ نفر از شرکت کنندگان نتوانستند حد نصاب نمره علمی را به دست آورند و از این رو حائز شرایط برای استخدام نبودند.

* سهمیه جذب نشده برای استان محفوظ است
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی افزود: البته این ردیف های خالی برای جذب نیرو در آزمون بعدی برای استان محفوظ است و به سهمیه ظرفیت پذیرش نیرو، اضافه می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، ردیف های جذب نیرو که جذب نمی شود برای سال آتی محفوظ است.
خوش آیینه با بیان اینکه برای جذب نیرو در ردیف های خالی، پیشنهادهایی به وزارت آموزش و پرورش داده شده بود گفت: یکی از پیشنهادهای ما برای جذب ظرفیت استخدامی، جابه جایی این ظرفیت در میان رشته هایی بود که نمره علمی توسط شرکت کنندگان کسب شده بود، همچنین کاهش نمره علمی پیشنهاد دیگری بود که البته مورد موافقت قرار نگرفت.

* رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی در آموزش پرورش
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی است گفت: یک آزمون برای جذب و استخدام نیروهای حق التدریس برگزار می شود و تنها نیروهایی که به صورت حق التدریس در حال فعالیت هستند می توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش تلاش دارد که استخدام در این نهاد تنها از طریق آزمون انجام شود و از این رو، تنها افرادی که در آزمون نمره علمی را به دست آوردند و مراحل گزینش را طی کنند، استخدام می شوند.
وی گفت: در سطح کشور ۲۷ هزار نفر از نیروهای حق التدرسی و در این استان ۶۳۰ نفر می توانند در این آزمون شرکت کنند.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: البته برگزاری این آزمون در حال رایزنی است و هنوز به قطعیت نرسیده است.
خوش آیینه درباره برگزاری آزمون و استخدام از طریق ماده ۲۸ گفت: یک آزمون نیز برای به کارگیری نیرو از میان دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می شود.
وی گفت: زمان برگزاری این آزمون در اسفند ماه امسال و یا اوایل سال ۹۷ پیش بینی شده است و پذیرفته شدگان در آن، پس از شرکت در دوره های آموزشی، به تدریش مشغول خواهند شد.

* جذب ۱۹۰ نفر، سهم استان در آزمون استخدام
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: در سطح کشور به کارگیری ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی از طریق این آزمون پیش بینی شده است که سهم استان نیز ۱۹۰ نفر است.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس رشته های مورد نیاز در این آزمون شرکت می کنند و البته بیشترین نیاز آموزش و پرورش در رشته های مربوط به آموزگاری است و در این باره به کارگیری مردان در اولویت ما است.
خوش آیینه با بیان اینکه نیروی انسانی شاغل در آموزش و پروش خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد از جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور است گفت: تلاش داریم تا ۲ برابر سهمیه استان، نیروی انسانی جذب شود و بر این اساس دست کم ۳۵۰ نفر در این آزمون وارد آموزش پرورش استان شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پروش استان در تمام رشته ها به نیروی انسانی نیاز دارد گفت: تلاش داریم تا رشته ها برای جذب آموزگاری در طرح طبقه بندی مشغل تنوع بیشتری داشته باشد از این رو قرار است رشته های دوره ابتدایی در آزمون ها، تنوع بیشتری بگیرد.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته این امر پیشنهاد شده است که اگر مورد پذیرش واقع شود، افراد در رشته های مختلف وارد آموزگاری می شود.
اکنون ۱۴ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش خراسان شمالی فعالیت دارند.


 نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:

بـا آرزوی موفقيت براي پذيرفته شدگان گرامي آزمون استخدامي وزارت آموزش وپرورش در چهارمين آزمون متمرکز دستگاهای اجرایی كشور شهريورماه ۱۳۹۶ (موضوع مجوز شماره۱۱۴۷۲۵۷ -۱۱ ارديبهشت ۹۶ سازمان اداری واستخدامی كشور)، بدين‌وسيله اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون مزبور بعداز طي مراحل قانوني، اعلام مي گردد .بنابراين :

۱- تأييدشدگان نهايي مكلفند به منظور انجام آزمايشات پاراكلينيكي بدو استخدام ،سپردن تعهد خدمت محضري، گذراندن دوره يكساله مهارت آموزي ونحوه جذب وبكارگيري به شرح ذيل براي سه مرحله اقدام نمايند.

تذكر: عدم مراجعه  فرد پذيرفته شده در مهلت مقرر براي پيگيري امور مربوط به انجام آزمايشات پزشكي ، تشكيل پرونده استخدامي، ثبت نام و شركت در دوره ‌يكساله مهارت آموزي در دانشگاه‌ فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبيرشهيدرجايي، به منزله انصراف از استخدام در آموزش وپرورش تلقي شده و مسئوليت آن، صرفاً به عهده داوطلب خواهدبود.

مرحله اول : انجام آزمايشات پاراكلينيكي و تكميل پرونده استخدامي

معرفي افراد جهت انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تكميل پرونده استخدامي حداكثر تا ده(۱۰) روز پس از انتشار اسامی واجدين شرايط دراين اطلاعيه، توسط اداره كل آموزش و پرورش استان محل خدمت صورت مي­پذيرد، براين اساس پذيرفته شدگان نهايي پس از انتشار اسامي، با در دست داشتن اصل شناسنامه ،كارت ملي و كارنامه نهايي صادره از سامانه همگام، ضمن حضور در واحد امور اداري اداراه كل آموزش وپرورش استان‌ها، نسبت به اخذ معرفي نامه براي انجام آزمایشات پاراکلینیکی ، گواهي عدم سوءپيشينه ، سپردن تعهد خدمت محضري و… با رعايت ساير قوانين و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمايند.

تذكر مهم: ارائه تصوير برابر با اصل سند تعهدنامه محضري ( موضوع مجوز شماره۱۱۴۷۲۵۷ -۱۱ ارديبهشت ۹۶ سازمان اداری واستخدامی كشور) به دانشگاه/پرديس مجري دوره يكساله مهارت آموزي جهت ضبط در پرونده آموزشي الزامي مي باشد.

مرحله دوم : دوره يكساله مهارت آموزي

به استناد مجوز شماره۱۱۴۷۲۵۷ -۱۱ ارديبهشت ۹۶ سازمان اداری واستخدامی كشور و مفاد مندرج در آگهي استخدام پيماني شهريورماه سال۱۳۹۶آموزش وپرورش، پذيرفته شدگان استخدام مزبور در مشاغل آموزشي در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره يكساله مهارت آموزي در دانشگاههاي وابسته به آموزش وپرورش (دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبيرشهيدرجايي) مي‌باشند.پذيرفته شدگان نهايي مكلفند به منظور ثبت نام و شركت در دوره يكساله مهارت آموزي از طريق پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه‌ فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبيرشهيدرجايي اقدام نمايند.

– پذيرفته‌شدگان لازم است قبل از مراجعه حضوري به دانشگاه محل  برگزاري دوره به منظور كسب اطلاع ازنحوه ثبت نام در دوره (زمان، مكان، مدارك مورد نياز و نحوه مراجعه حضوري)، به پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه‌هاي مزبور به شرح زير مراجعه نمايند.

– پذيرفته شدگان رشته هاي شغلي هنر آموز و استادكار  جهت اطلاع و ثبت نام در دوره يكساله مهارت آموزی ازمورخ ۱۴ الي ۱۶ بهمن ماه ۹۶  به پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه تربيت دبيرشهيدرجايي مراجعه نمايند.

– پذيرفته شدگان سایر رشته هاي  شغلی (براساس‌كارنامه نهايي صادره ازسامانه همگام) جهت اطلاع از ثبت نام در دوره يكساله مهارت آموزی از تاريخ ۲الي ۴ بهمن ماه ۹۶ به پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه فرهنگيان مراجعه نمايند.

– ارائه كارنامه نتايج نهايي گزينش آزمون مزبور كه از لينك اعلام نتايج آموزش وپرورش(سامانه همگام) قابل دريافت مي‌باشد به دانشگاه/پرديس مجري دوره يكساله مهارت آموزي الزامي است.

– طبق بند ۲ قسمت شرايط وضوابط دوره يكساله مهارت آموزي دفترچه راهنماي آزمون سال۱۳۹۶،  پذيرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره يكساله مهارت آموزي و موفقيت در آزمون جامع، بدون دريافت حقوق و مزايا بوده و صدور حكم استخدام پيماني، منوط به كسب موفقيت در دوره مذكور مي­باشد.

توجه: آزمون جامع طبق شرايط وضوابط مربوط كه از طريق دانشگاه مجري برگزاري دوره اعلام مي‌گردد، انجام خواهد گرفت.

– رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه‌هاي مجري دوره يكساله مهارت آموزي،براي مهارت آموزان الزامی است.

– ثبت نام و شركت در دوره يكساله مهارت آموزي در دانشگاه‌هاي وابسته صرفاً براساس فهرست موردتأييد مركز برنامه ريزي،منابع انساني وفناوري اطلاعات امكان پذير خواهدبود.مجدداً تأكيد مي گردد كه براين اساس پذيرفته شدگان مي بايست با در دست داشتن كارنامه نهايي كه از سامانه همگام (لينك اعلام نتايج)  قابل دريافت مي باشد به سايت دانشگاه مجري دوره مهارت آموزي مراجعه و نسبت به ثبت نام اينترنتي و حضوري اقدام نمايند.

تذكر: صدور هرگونه معرفي نامه براي پذيرفته شدگان توسط ساير واحدهاي اداري (اعم از حوزه ستادي وزارت و اداره كل آموزش وپرورش استانها و ادارات ومناطق آموزشي) جهت ثبت نام در دانشگاه مجري دوره يكساله مهارت آموزي مجاز نمي باشد.

– شركت در كلاس‌هاي دوره يكساله مهارت آموزي  به صورت رايگان مي باشد.چنانچه پذيرفته شدگان نهايي از ادامه تحصيل و اشتغال منصرف شوند دوبرابر هزينه‌هاي  فرايند استخدام و برگزاري دوره به تشخيص آموزش وپرورش محاسبه و از داوطلب اخذ خواهدشد.

– طبق بند ۱۰ شرايط وضوابط دوره يكساله مهارت آموزي مندرج درصفحه ۱۱ آگهي استخدامي،  دانشگاه‌هاي  مجري دوره مهارت آموزي مسئوليتي در قبال اسكان و تغذيه مهارت آموزان ندارد. در صورت تقاضاي افراد و وجود امكانات، امكان ارائه خدمات با اخذ هزينه مربوط وجود دارد.

– مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراكز مجري دوره يكساله مهارت آموزي ملزم به ارائه مدرك روخواني و روانخواني قرآن كريم و مدرك مهارتهاي هفتگانه (ICDL ) مي­باشند در غير اين صورت بايد تعهد نمايند كه قبل از آزمون جامع دوره يكساله مهارت آموزي، مدارك مزبور را ارائه نمايند.

– به منظوراحرازمهارت‌های پایه وعمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجدشرایط جهت استخدام درمشاغل تخصصی،کارشناسی وبالاتر(موضوع تبصره دوماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته‌شدگان نهایی، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفتگانه (ICDL) صادره ازمراکزومؤسسات تاییدصلاحیت‌شده توسط سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور را ارائه نمایندکسانیکه فاقدگواهی‌نامه‌های مذکورمی‌باشند و یاگواهینامه آنان ازمراکزتعیین صلاحیت شده نمی‌باشند،موظفند دریکی ازمراکزتعیین شده که دربخش«اعتبارسنجی موسسات آموزشي»باعنوان « موسسات تعیین صلاحیت شده»سایت مرکزآموزش مدیریت دولتی قابل مشاهده می‌باشد، پس ازشرکت درآزمون تعیین سطح،گواهی‌نامه مذکوررا در زمان مقرر ارائه نمایند.

– پذيرفته شدگان نهايي  دقت نمايند كه امورمرتبط با ثبت نام و شركت دردوره يكساله مهارت آموزي را صرفاً ازطريق دانشگاه هاي مجري دوره پيگيري نمايند.

مرحله سوم : نحوه جذب و بكارگيري

صدور ابلاغ تدريس و حكم  استخدام پيماني از مورخ اول بهمن ۹۷ به بعد، درصورت احراز شرايط ذيل خواهدبود:

– شركت در دوره مهارت آموزي ، موفقيت در آزمون جامع اصلح و ارائه اصل گواهي دوره يكساله مهارت آموزي،

تذكر: مهارت آموزان دوره يكساله دانشگاه فرهنگيان در صورت موفقيت در پودمان اول،بصورت موقت يكساله از تاريخ ۱ مهر ۹۷ به بعد، به استخدام پيماني در خواهند آمد استخدام قطعي پيماني آنان بعد از موفقيت درپودمان دوم و آزمون اصلح از۱ مهر ۹۸ به بعد خواهد بود.

– ارائه اصل گواهي مهارتهاي هفتگانه(ICDL) صادره از مراكز وموسسات مورد تأييد سازمان اداري و استخدامي كشور،

– ارائه اصل گواهي روخواني و روانخواني قرآن كريم براي داوطلبان داراي دين اسلام.

۲- داوطلبانی کـه اسامی آنـان بعنوان معرفی شده یک برابر ظرفیت آزمــون استخدامــی مذکـور قرار داشته، لیکن صلاحیت های عمومی آنان، مورد تأیید هسته‌هاي گزينش آموزش وپرورش قرار نگرفته است؛ ضروري است جهت تکمیل فرم درخواست تجدید نظر، به هسته گزینش آموزش وپرورش استان محل پذیرش خود مراجعه نمایند.( مطابق ضوابط مربوط حداکثــر فرصت اعتراض قانوني به مـدت دو ماه از تـاریخ انتشار اسامی در این اطلاعیه مي باشد). شایـان ذکـر است  بــراسـاس ضوابط و مقررات مربوط، دریـافت و رسیدگی به اعتراض داوطلبان پس از انقضای مهلت اعلام شده، به هیچ عنوان امكان پذير نخواهدبود.

۳- جدول زمانبندي ثبت نام وفرايند شركت در دوره يكساله مهارت آموزي ؛

 لینک اعلام نتایج

 

 اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش فردا اعلام می‌شود

طی تماس تلفنی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با معاون سازمان سنجش و آموزش کشور به منظور پیگیری اسامی پذیرفته‌شدگان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، مقرر شد اسامی مهارت آموزان پذیرفته شده ذیل ماده 28، فردا اول بهمن 96 اعلام شود.

هفته آینده زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی میان فصلی فقط به دلیل آلودگی هوا نیست و موضوعات دیگر هم درگیر این موضوع است، بنده موافق تعطیلی یک ماه نیستم ولی تعطیلی دو هفته ای به نظرم خوب است و بر کیفیت تحصیلی هم تاثیر مثبت دارد.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در حاشیه نود و ششمین شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در خصوص استخدام مربیان سوادآموزی گفت: برای مربیان شریف سوادآمرزی لایحه ای به مجلس داده شده است و منتظر تکلیف آن هستیم و این لایحه حرف آخر ما در مورد استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریس را مشخص می کند.
وی در خصوص وضعیت آزمون استخدام های جدید نیز تاکید کرد: مهم ترین مانع برای برپایی آزمون، ردیف های استخدامی کشور است که با سازمان استخدامی کشور مرتبط است و هفته آینده زمان این آزمون مشخص می شود.
وزیر آموزش و پرورش در مورد افزایش حقوق معلم مدارس استثنایی نیز تصریح کرد: افزایش حقوق در مبنای کشوری ما مشخص است و سختی کار و افزایش حقوق کاملا در چارت سازمانی کشور معلوم است و همکاران ما در مدارس استثنایی شامل سختی کار هستند و این موضوع در اوایل سال آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
بطحایی در خصوص تعطیلی میان فصل مدارس خاطرنشان کرد: تعطیلی میان فصل برای آموزش و پرورش یک موضوع بین دستگاهی است و علاوه بر سازمان محیط زیست سایر سازمان با این موضوع درگیر هستند و این بحث نیاز به بررسی یسشتر دارد و از این رو در آینده تکلیف این موضوع مشخص می شود.
وی ادام داد: تعطیلی میان فصلی فقط برای آلودگی هوا نیست و موضوعات دیگر هم درگیر این موضوع است، بنده موافق تعطیلی یک ماه نیستم ولی تعطیلی دو هفته ای به نظرم خوب است و بر کیفیت تحصیلی هم تاثیر مثبت گذارد.
وزیر آموزش و پرورش در مورد سفر راهیان نور مدارس هم افزود: دستور العمل آزمایشی اردو راهیان نور ارسال شده است و در سه ماه پایان سال نظرات استان ها برای ما ارسال می شود، به نظر می رسد دستورالعمل آزمایشی دستور العمل جامعی باشد.
بطحایی در راستای فضای مکانی آموزشی نیز گفت: متاسفانه فضاهای آموزشی به خصوص در سالهایی که کلان شهرها رشد پیدا کرده است شرایط خوبی نداشته و در لایحه بودجه ٩٧ گشایش های خوبی پیش بینی شده است و به دنبال هموار کردن تغییرات کاربری هستیم و اگر لایحه بودجه ٩٧ به تصویب برسد یک فضای کیفی خوبی برای سال آینده خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: با عرض تاسف فضاهای آموزشی ما در برخی مناطق ناایمن است ولی در بودجه٩٧ دومکانیزم خوب در نظر گرفته شده است و کمیسیون تلفیق هم نسبت به آن به نتایج خوبی رسیده و امید است در صحن علنی هم لایحه بودجه موردنظر تصویب شود.
وزیر آموزش و پرورش در رابطه با بازنشستگی معلمان زن هم اظهار کرد: براساس قانون بانوان ما در سن بیست و پنج سالگی می توانند درخواست بازنشستگی بدهند، اما اگر در منطقه موردنظر نیاز به معلم نداشته باشیم با درخواست بازنشستگی موافقت می کنیم ولی اگر در مواردی شرایط نیروی کافی نباشد شرایط بازنشستگی برای ما فراهم نمی شود، حتما اگر خروج همکاران ما مشکل نداشته باشد ما موافقت می کنیم.
بطحایی در پایان گفت: جذب نیرو نیازمند یک روند طولانی است و همین امر ما را دچار مشکل کرده است، چنانچه در مناطقی نیروی جایگزین وجود داشته باشد با درخواست بازنشستگی موافقت می کنیم.

موافقت مجلس و دولت برای جذب نیرو در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است با توجه به حجم بازنشستگان تا ۴ سال آینده، روش استخدام از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کفاف نخواهد داد.
سیدمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نحوه جذب معلم در آموزش و پرورش، گفت: از دو طریق دانشگاه فرهنگ

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

برای عضویت در کانال ویژه های استخدام در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام اموزش و پرورش, استخدام اموزش و پرورش سال 96, استخدام اموزش و پرورش سال 97, اموزش و پرورش, سایت استخدام اموزش و پرورش, سوالات استخامی اموزش و پرورش
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
دسته بندی ها
تبلیغات متنی