سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

زمان پرداخت حقوق و عیدی فرهنگیان در سال 97

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
12 آذر
زمان پرداخت حقوق و عیدی فرهنگیان در سال 97

با ابلاغ بخشنامه بودجه برای پیش بینی منابع و مصارف دستگاه‌های اجرایی در سال آینده سازمان برنامه و بودجه در ضوابط مالی تکلیف کرده تا دستگاه‌های اجرایی میزان افزایش حقوق را تا پنج درصد پیش بینی کنند همچنین در تدوین لایحه بودجه 1397 دستگاه‌های ملی و استانی مکلف شدند تا در تعیین هزینه‌های پرداختی برای عیدی کارکنان در سال آینده مبلغی حدود 932 هزار و 250 تومان را در نظر بگیرند.

دستگاههایی که بودجه خود را بر اساس بودجه ریزی بژمبتنی بر عملکرد تهیه می‌کنند می توانند معادل پنج درصد از محل صرفه جویی و اجرای این نوع از بودجه ریزی به عنوان سایر پرداختی‌ها پیش بینی و برای حقوق پیش‌بینی کنند. باید یادآور شد که پنج درصد برای میزان افزایش حقوق براساس پیش بینی اولیه بوده و در نهایت باید به تصویب هیات وزیران رسیده و در قالب لایحه بودجه به مجلس ارائه شود.

در حالی درصد افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم تعیین می‌شود که همزمان با روند کاهشی نرخ تورم در اولین بودجه دولت یازدهم، درصد افزایش حقوق ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۳، ۱۴ درصد سال ۱۳۹۴، ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵ و ۱۰ درصد برای سال جاری بوده است. در حال حاضر نرخ تورم کمتر از ۱۰ درصد و تا هشت درصد از سوی مرکز آمار و ۹.۹ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

همچنین روند تغییرات حقوقی در چند سال اخیر نشان می‌دهد که حداقل حقوق کار کنان از ٤٩٠ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به یک میلیون و ٣٥ هزار تومان در سال جاری رسیده است. متوسط حقوق نیز از یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان به دو میلیون و ٩٧٠ هزار تومان افزایش یافته است.
دستگاه‌ها باید اعتبار پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی پرداخت نشده بازنشستگان در سال آینده و مطالبات بازنشستگان سنوات قبل را پیش‌بینی می کند.
همچنین پیش‌بینی برای سال جاری رقمی نزدیک به 850 هزار تومان است.

اما در رابطه با میزان افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار نیز پنج درصد تعیین شده است و رقم قطعی آن باید به تصویب شورای عالی کار برسد. طبق ضوابط مالی بودجه سال آینده، سقف اعتبار مربوط به سرانه کارکنان حداکثر معادل اعتبار اضافه کار سال جاری خواهد بود و تغییری نخواهد داشت. 

مبلغ پاداش پایان سال کارکنان (عیدی) براساس قوانین و با ضرب ضریب حقوق که در هر سال متغیر است و همچنین امتیاز آن تعیین می‌شود که در نهایت مبلغ قطعی آن به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

از سال 1390 تاکنون میزان عیدی‌های پرداخت شده به این ترتیب بوده که در این سال حدود 350 هزار تومان، 1391حدود 402 هزار تومان، 1392 حدود 503 هزار تومان، 603 هزار تومان برای سال 1393، برای 1394 تا 688 هزار تومان و سال 1395 حدود 770 هزار تومان بوده است.

 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: حقوق و عیدی فرهنگیان, عیدی فرهنگیان, حقوق فرهنگیان
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

خدماتی در 9/11/1396 - 11:56 نوشته:

با سلام آقای وزیر گرامی ما نیروهای خدماتی با حقوق زیر یک میلیون دیگر انگیزه ای برای کار نداریم خانواده ما با این حقوق کم دچار سوء تغذیه شده اند شما را به خدا افزایش حقوق مارا در سال 97 به 60درصد برسانید تا از خط فقر نجات یابیم مگر ما جزء فرهنگیان نیستیم هر بخشنامه ای می آید مختص معلمان می شود بیشتر از آنها کار می کنیم کمترین حقوق را می گیریم در زمان عیدی ، عیدی کارمندی حساب می کنید ولی در زمان کار، کارگری حساب می کنید آیا این است عدالت علی با تشکر
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی