سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

طرح بررسی وضعیت معلمان حق التدریس

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
4 آبان
طرح بررسی وضعیت معلمان حق التدریس
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سه شنبه هفته آینده طرح بررسی وضعیت معلمان حق التدریس در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود که امیدواریم مصوبه ای در این خصوص به تصویب برسد.
به گزارش ایرنا محمد مهدی زاهدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در استانداری لرستان افزود: مسئولان باید قوانین قبل از سال 91 در مورد بکارگیری مربیان پیش دبستانی، حق التدریس و مربیان پرورشی و بهداشت را اجرا کنند و منتظر تصویب قانون جدید در مجلس نباشند. 
مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر این عقیده هستند که نبود برنامه بلندمدت و دگرگونی نیازها در چهار دهه اخیر و فشارهای ناشی از وضعیت اشتغال و نادیده انگاشتن مصالح تربیتی، موجب آشفتگی و نابسامانی در نظام جذب و تربیت معلم شده است.
به گفته این مسئولان در ۱۵ سال اخیر از مجموع ۳۳۰ هزار نفر جذب شده، ۲۷۰ هزار نفر بدون هرگونه آزمون و گذراندن دوره تربیت معلم به ویژه در مقطع ابتدایی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند که افت کیفیت تعلیم و تربیت، تضییع حقوق جوانان تحصیلکرده و افزایش هزینه های ناشی از تناسب نداشتن نیروهای جذب شده با نیازهای کمی و کیفی را در پی داشته است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود هدف از سفر اعضای این کمیسیون به لرستان را بازدید از آموزش و پرورش و دانشگاه های این استان عنوان کرد و گفت: در این سفر به مشکلات و چالش های این مراکز رسیدگی و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی و در نشست های آینده با مسئولان کشوری مطرح می شوند. 
** نمایندگان لرستان به پیشنهاد اضافه شدن حوزه نمایندگی سلسله به خرم آباد اعتراض دارند 
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه قرار است 40 نماینده به نمایندگان مجلس افزوده شود، گفت: اعتراضات فراوانی در حوزه های مختلفی وجود دارد و نمایندگان لرستان نیز نشستی در این خصوص در کمیسیون شوراها داشته اند. 
محمد بیرانوندی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت کشور افزوده شدن یک نفر به حوزه خرم آباد و دوره و اضافه شدن سلسله به این حوزه نمایندگی است، اظهار کرد: نمایندگان پیشنهاد کرده اند که یک نفر به سلسله و یک نفر به حوزه خرم آباد و دوره چگنی اضافه شود. 
وی الحاق حوزه نمایندگی سلسله به خرم آباد را خطا خواند و افزود: در حال حاضر نمی توان سهم دوره را به خوبی ادا کرد لذا الحاق سلسله به خرم آباد هم ظلم به خرم آباد و و هم ظلم به سلسله است. 
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون های مختلف با دقت و آرامش در حال بررسی برنامه های ایشان هستند. 
وی افزود: مجمع نمایندگان لرستان واستاندار با معاون اول رئیس جمهوری نشست داشتند و برنامه های کلان استانی و در سطح شهرستان ها بررسی و لزوم احداث سد بختیاری با ایجاد فرصت شغلی و جاده سپید دشت خرم آباد و سد زیبا محمد با قید فوریت مطرح شد. 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: وضعیت معلمان حق التدریس, معلمان حق التدریس, حق و حقوق معلمان حق التدریس, حق التدریس, وضعیت معلمان, معلمان
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی