سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
20 مرداد
استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به تصویب طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در نشست علنی هفته گذشته مجلس، اظهار کرد: تصویب این طرح عیدی برای معلمانی بود که سال‌ها در شرایط سخت و بدون هیچ گونه کم کاری با تمام وجود به معلمی پرداختند و این تصمیم در جهت حمایت از این افراد بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی قاطع مجلس به این طرح، عنوان کرد: این طرح فقط 13 مخالف داشت و این مهم با به این دلیل محقق شد که مجلس کاملا نسبت به طرح مذکور توجیه بود و سعی در حمایت از معلمان زحتکش را داشت.

اگر یک روز هواشناسی اعلام می‌کرد که مدارس فردا تعطیل هستند، معلم حق التدریسی حقوق نداشت

وی با تأکید بر اینکه معلم کارمند نیست، افزود: اینکه معلم بتواند به مانند کارمندی در یک اداره به صورت عادی 30 تا 40 روز به مرخصی استحقاقی برود به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و حتی یک روز مرخصی به دانش آموزان ضربه می‌زند.

لاشکی ادامه داد: از سوی دیگر این شیوه تدریس برای معلمان حق التدریس نیز آسیب زا بود به این شکل که اگر یک روز هواشناسی اعلام می‌کرد که مدارس فردا تعطیل هستند، معلم حقوق نداشت یا معلمان حق التدریسی در ایام تعطیلی و عید حقوقی دریافت نمی‌کردند و این مسئله به هیچ عنوان منصفانه نیست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این شرایط به هیچ عنوان منصفانه نیست و معلم باید همواره خود را آماده نگه دارد، افزود: مجلس به رأی به این طرح جایگاه و شأن معلمی را حفظ کرد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام معلمان حق التدریسی, اموزش و پرورش, فرهنگیان
منبع خبرهاربی نیوز
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

نگار در 21/05/1397 - 07:53 نوشته:

متاسفم برا مجلسی که با این کارش ببار دیگه این کشور رو نابود کرد یه مشت بی سواد رو دارین وارد آموزش و پرورش میکنید تا بچه های مردم رو از این بیشتر بدبخت کنید . چرا آزمون نگرفتین چرا اجازه نمیدین چهارتا آدم درست و حسابی معلم بشن که مشکلات کمتر بشه

فرهنگی در 21/05/1397 - 08:37 نوشته:

با جذب نهضتی ها وحق التدریس باز آموزش را به مرگ حتمی نزدیک کردید .برای رای جمع کردن این کار را کردید ولی عملا نیروهای ضعیف را به آموزش تحمیل نمودید اگر قوی بودند در آزمون ها قبول میشدند .به خدا اکثر این معلمان آینده نمیدانند چطور املا بگیرند تاچه برسد به علوم وریاضیات همه تمجیدهایت غلط بوده

هنرآموز کامپیوتر در 21/05/1397 - 14:38 نوشته:

من نیروی حق التدریسم و لیسانس دارم آزمون استخدامی رو شرکت کردم پارسال نمره آوردم و به دلیل قرار نگرفتن در سهمیه دعوت به مصاحبه نشدم امسال هم آزمون استخدامی تیرماه رو شرکت کردم خوشبختانه دعوت به مصاحبه شدم و امیدوارم مرحله بعد رو هم قبول شم.
ولی خیلی دیگه از همکاران من که لیاقت قبولی تو آزمون رو هم دارن فقط به خاطر چندماه سنشون به شرکت تو آزمون نمیخورد با وجود سابقه چندین ساله یا اینکه کلا ردیف استخدامی به اندازه نیاز آموزش و پرورش نمیدن به دلیل بحث بودجه ای.
امثال من با مدرک لیسانس و فوق لیسانس چندساله تو راه روستاها در رفت و آمدیم فقط به خاطر علاقه به معلمی امتحانمون رو پس دادیم هم از نظر علمی و هم اخلاقی و واقعابی انصافی که یکی بدون شناخت بخواد ماهارو بیسواد قلمداد کنه اولین ویژگی معلم بودن اخلاق داشتنه
واقعا از نمایندگان مجلس ممنونیم که با درک درست از شرایط ما و آموزش و پرورش تصمیم درستی برای هر دو گرفت.

ضامن پور در 21/05/1397 - 15:28 نوشته:

اقای اجمدی لاشکی نماینده منفعت طلب مجلس خداروزقیامت یقه بیسوادانی مثل توراحتماخواهدگرفت که هزاران بیسوادنهضتی وشرکتی رابه بدنه ضعیف این سیستم اموزشی واردکردیدخداوندتک به تک شمانمایندگان بیسوادمجلس یعنی همون154نفری راکه به این طرح رای دادیدرادردنیاواخرت روسیاهتون بکنه که به دانش اموزان این مملکت خیانت کردید فقط بدونیداستخدام هرنیروی بی ضابطه دراموزش وپرورش یعنی قراردادن یک بمب زیرخانه های مردم این سرزمین که آینده بچه هاشون رانابوکنن(یک معلم تربیت معلمی )

ارشد در 22/05/1397 - 00:59 نوشته:

اخه تربیت معلمی بی تربیت,تو اون تربیت معلم
انگار بهت درس دادن یاد دادن نه ادب و اخلاق

همون تربیت معلمیاشم درس دادن یاد ندارن,ی عده اندک قابلیت دارن,با بهترین رتبه ای تی میاری اما کو کار مجبوری بری نهضت بی سواد جمع کنی,تو این مملکت...همه چی...

یک نهضتی که داری مدرک دانشگاهی هستم در 22/05/1397 - 14:57 نوشته:

واقعا اگه نهضتیها بیسواد بودند پدر مادر .برادر خواهران بی سواد ما را که هیچی بلد نبودن خواندن نوشتن آموختند همونا بیسوادهای نهضت که شما میگید برو اداره نهضت شهر خودتون ببین مدرک همشون لیسانس به بالا !!!!!
در آخر اگه نهضتیها بسواد هستند در همین کشور و در همین مدارس و در همین دانشگاها در خواندن و لیسانس گرفتند اگه اونا بیسواد هستند پس سیستم آموزشی کشور خرابه

ملا در 24/05/1397 - 19:00 نوشته:

درود بر انسانیت.واقعا متاسفم برای کسانی که حتی نگارش و ادب بلد نیستند و همینجور قضاوت ناحق میکنند راجب نهضتیها یا هر انسان دیگری ضمن اینکه ذره ای از درک وشعور انسانی ندارند و فقط ادعای بیجا میکنند
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی