سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

ایجاد درامدی پایدار در اموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
24 مرداد
ایجاد درامدی پایدار در اموزش و پرورش

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درشورای آموزش و پرورش شهرستان شهربابک گفت: قطعاً شورای آموزش و پرورش از تشکل هایی است که به واسطه اینکه از افراد تأثیرگذار تشکیل شده می تواند گره گشای مسائل آموزش و پرورش در همه زمینه ها باشد.

وی افزود: ما معتقدیم، آموزش و پرورش خانواده همه ایرانیان است چون همه ایرانیان به شکل مستقیم و غیر مستقیم با آموزش وپرورش در ارتباط هستند.

اسکندری نسب شورای آموزش و پرورش را تجلی گاه خواسته های به حقی که باید در این سازمان نهادینه شود دانست و تصریح کرد: شاید مشکلاتی در سازمان آموزش و پرورش وجود داشته باشد چرا که همه دولت هایی که تا به امروز روی کار آمده اند، متأسفانه هیچ زمانی آموزش و پرورش به عنوان اولویت اول آنان نبوده و هیچ زمانی این سازمان دغدغه مسئولان نبوده است.

وی با بیان اینکه امروز آموزش وپرورش در کشورهای توسعه یافته سهم بسیار زیادی از همه منابع درون کشورها داشته و تکریم و توجه به معلم جایگاه ویژه ای دارد، یادآور شد : معلم می تواند وظیفه و رسالتی اساسی در بحث آموزش و تعلیم و تربیت افرادی که قرار است آینده سازان جامعه باشند نقشی بی بدیل داشته باشد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مصوبات شورای آموزش و پرورش مصوباتی قانونی ست و جایگاهی قانونی برای اجرا دارد.

وی سامان دادن به فضاهایی که در آموزش و پرورش بلا استفاده هستند را یکی از اقدامات بسیار خوب مجلس در یکی دو سال اخیر خواند و افزود: در قانون مصوب شده است، تغییر کاربری فضاهایی که کاربری تجاری دارند به شکل رایگان انجام بگیرد تا آموزش و پرورش بتواند به سمت درآمد های پایدار پیش رود.

اسکندری نسب تصریح کرد: 99 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش فقط پرسنلی است و بودجه آموزش و پرورش در سال به حدود 11.6 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در آموزش وپرورش دنبال درآمد پایدار باشیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مان را حل کنیم و زیاد وابسته به بودجه دولت نباشیم ، در خصوص ایجاد خدمات رفاهی و درمانی برای فرهنگیان ، ابراز امیدواری کرد: با کمک همه، مراکزی مثل کلینیک فرهنگیان که در خور شأن معلمان باشد ایجاد کنیم تا روز به روز فعالتر شوند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری می توانند کمک زیادی به آموزش و پرورش داشته باشند، تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم تا مکان هایی که مورد نیاز ما نیستند و شهرداری به آنها نیاز دارد را شناسایی کرده و در اختیار شهرداری قرار دهیم که هر دو سازمان منتفع شوند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که برای هر شهرستانی درآمد پایداری تعریف کنیم، گفت: هر بنگاه اقتصادی که به آموزش وپرورش کمک کنند از درآمدهای مالیاتیش کم می شود.

اسکندری نسب یادآور شد: ما پیگیر این هستیم که از مالیات ارزش افزوده سهمی برای فعالیت های عمرانی آموزش وپرورش درنظر گرفته شود.

وی نیروی انسانی را مهمترین رکن هر کشوری دانست و افزود: هر کشوری که نیروی انسانی کارآمد، آموزش دیده، متعهد و متخصص تربیت کند، آن کشور در همه زمینه ها می تواند رشد قابل توجهی داشته باشد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان یادآور شد: ما چند شهر مثل شهربابک داریم که به لحاظ نیروی انسانی سرآمد هستند و در برنامه های عملی موفقیت هایی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه ما در خیلی از شهرها تورم نیروی خانم مخصوصا در دوره اول متوسطه داریم و این به دلیل تغییر نظام آموزشی در سالهای اخیر است، تصریح کرد: با دانشگاه فرهنگیان و بومی پذیری در مناطق کمتر توسعه یافته این معضل در حال حل شدن است.

اسکندری نسب یادآور شد: تا سال 1402 قریب به 13 هزار نیرو از مجموعه آموزش وپرورش بازنشسته می شوند و ورودی ما هم از دانشگاه فرهنگیان و بر طبق ماده 28 است که امسال قریب به 1600 نفر از این دو راه وارد چرخه آموزش و پرورش شده اند.

وی بیان کرد :30 الی 40 درصد فضای آموزشی استان فرسوده است وحدود 70 درصد از فضاهای آموزشی و یا فضاهایی که در اختیار آموزش و پرورش است را خیران تأمین می کنند.

اسکندری نسب با بیان اینکه متأسفانه به دلیل مهاجرت ها به شهرها حدود 270 مدرسه مدرسه زیر حد نصاب جمعیت هستند، تاکید کرد: تا جایی که این امکان وجود داشته باشد و مردم راضی باشند به مراکز پر جمعیت تری بروند، ما به شکل مجتمع ، سرویس روستای مرکزی را در اختیارشان قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه، باید بخشی از هزینه های اضافی مدارس کاسته شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: حل مشکلات اموزش و پرورش, درامد فرهنگیان, اموزش و پرورش
منبع خبرهارپی نیوز
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی