سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

دانلود طرح آماده جابر باموضوع هدر رفتن آب با چکه کردن شیر

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / طرح جابربن حیان
11 دی

تحقیق زمینه ای
مهمترین منبع تامین آب باران است که هم در امور نظافت و شخصی و هم درصنایع بسیار حائز اهمیت است. مصرف آب فقط به امور شخصی و مصارف خانگی محدود نمی شودبلکه در صنایع برای خنک نگه داشتن دستگاه ها و موتورها به آب نیاز داریم.
همانطور که می دانیم دمای کره زمین رو به افزایش است. این مسئله توازن میان آب مصرفی و آب مورد نیاز را برهم می زند. بدین ترتیب آب مصرفی بیشتر از ذخایر آبی موجود می شود. این عدم توازن علاوه بر صنایع کشاورزی را هم تحت الشعاع قرار می دهد و انسان را از نعمت داشتن آب تسویه شده و تغذیه مناسب محروم می سازد.
اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که کمبود آب ندارد خوش شانس هستید. تقریبا بیش از یک میلیارد انسان در 45 کشور با کمبود شدید آب مواجه هستند.پیش بینی می شود که ظرف پنج سال آینده حداقل 36 ایالت در امریکا به دلیل مسائل مربوط به دما و رشد جمعیت و مشکل مواد زائد با کمبود آب روبرو شوند.
دکتر پرویز کردوانی متخصص مسائل آب که از چند دهه پیش استاد دانشگاه و از چهره های ماندگار علمی کشور می گوید:
یکی از تحفه هایی که به خیال عوام از نشانه های تمدن و فرهنگ به شمار میرود ، مصرف کردن است تا آنجا که مردم ما خانواده های پر مصرف و پرخرج را خانواده هایی با سطح بالا میدانند . بنابراین کسی که بداند تنها ماده ای که نمی توان از خارج وارد کرد ( آب) است میداند که باید آنرا درست مصرف کند .
. ایران همیشه با مسئله کمبود آب مواجه بوده ، هست و خواهد بود ما باید خومان را آماده کنیم که با شرایط سخت تر از اینهم مدارا کنیم میزان بارندگی منطقه ما یک سوم میزان بارندگی دنیاست و کشاورزی مهمترین فعالیت ما بشمار میرود به همین دلیل به آب بیشتری نیاز داریم چرا که 90% آب کشور صرف کشاورزی میشود .
دکتر کردوانی گفت جامعه ای که آب زیاد مصرف میکند آب بیشتری هم آلوده میکند . ما بهترین و گواراترین آب دنیا داریم و با ندانم کاری و عدم برنامه ریزی صحیح آن را به بدترین آب تبدیل میکنیم وی افزود صرفه جویی خساست نیست بلکه استفاده بهینه و به اندازه نیاز است .
مورد دیگر صرفه جویی در ادارات است در بسیاری از ادارات و سازمانها به دلیل داشتن فضای سبز مصرف آب بی رویه است و هیچ تعهدی در قبال صرفه جویی آب ندارند . دکتر کردوانی درباره اینکه به چه وسیله میتوان مصرف آب منزلش اینمه کاهش دهد میگوید فرهنگ مهمتر از خود صرفه جویی است ما فرهنگ صرفه جویی نداریم ، صرفه جویی نکردن تجدد و تمدن نیست ، عین بی فرهنگی است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

قيمت فايل:10000 تومان
خريد فايل
دسته بندی ها
تبلیغات متنی