سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 36

مشغله دائمي مديران مقوله بهره‌وري مي‌باشد كه مي‌خواهند توليدات بيشتري از منابع موجود بدست بياورند. روش متداول همان تقسيم بيشتر كار به اجزا كوچكتر است كه به تدريج پرسنل مهارت زيادي در كارشان بدست مي‌آورد. اما كسب چنين مهارت هائي يك زيان عمده دارد. انسان‌ها آدم آهني(ربات) نيستند و يكنواختي كارهاي تكراري خاصه وقتي اراده و خلاقيت پرسنل در آن دخيل نباشد، دير يا زود باعث ناراحتي روحي وي مي‌شود و در پي آن غيبت و بي‌دقتي افزايش و علاقه به كار و كارائي‌اش كاهش يافته و در نهايت نرخ حادثه افزايش مي‌يابد.

بدين ترتيب عوامل رضايت شغلي و افزايش بهره‌وري به شرح زير بيان مي‌گردد:

1- عوامل محرك: عبارت است از فرصت براي كسب موفقيت، معروفيت و پيشرفت و ترفيع.

2- ثبات شغلي: براي پرسنل بسيار رضايت بخش است كه شركتي كه در آن كار مي‌كند، داراي وضع باثباتي باشد.

3- حقوق: البته منظور حقوقي نيست كه پرداخت مي‌شود، بلكه حقوقي است كه معتقدند بايد به آنها پرداخت شود.

4- پيچيدگي و تنوع شغل: در مقابل كارهاي تخصصي ساده و يكنواخت، پرسنل كارهائي كه توان ذهني را به كار گرفته و به آنها فرصت استفاده از مهارت ها، تجربه، خلاقيت، ذوق و استعدادشان را مي‌دهد، بسيار دوست دارند. زيرا سبب ارضاي بخشي از نيازهايشان شده و باعث مي‌گردد كه آنان خود را بهتر درك كنند.

5- شركت در تصميم‌گيري‌ها: پرسنل علاقه دارند استقلال داخلي و اجازه انجام كار داشته باشند، حتي اگر اين دو منجر به قبول مسئوليت باشد. آنها علاقه دارند بر روش‌ها و ريتم‌هاي كاري كه انجام مي‌دهند، كنترل داشته باشند.

6- توجه و وارد شدن به كار: پرسنل دوست دارند به خاطر پيچيدگي و تنوع كاري شان، از آنها خواسته شود كه توجه بيشتري به كار مبذول دارند. اين امر براي آنها بدين معني است كه، بيشتر از يك قطعه ‌يدكي ارزش دارند، آنها در مقابل كاري كه مي‌كنند مسئول بوده و غالبا خودشان بازرس خود مي‌باشند.

7- محصول: پرسنل علاقه دارند كه نتيجه كار خود را كامل ببينند.

8- مسؤول: شخصيت يك مسؤول مستقيم، اثري مهم در رضايت شغلي افراد دارد، همچنين بسيار اهميت دارد كه مسئول مستقيم در سطح خوبي از لياقت و شايستگي باشد. اگر پرسنل به قضاوت مسؤول اعتماد داشته باشند، طرز تلقي‌شان بهتر خواهد بود.

9- محيط: نبايد از اوضاع فيزيكي محل كار غافل بود. يك محل كار مناسب بايد عموماً از نظر روشنائي،گرما، تهويه، سقف، صندلي، رختكن، حمام، كمك‌هاي اوليه، محل‌هاي(غذا خوري و استراحت) كامل باشد تا به اين وسيله پرسنل رضايت داشته و سلامت‌شان تأمين گردد.

10- روحيه: اشكال عمده اي كه منشا ساير اشكالات ديگر شده است، روحيه نداشتن افراد است. مديران به ويژه مديران سطح پائين و مياني از طريق دوستي و برقراري روابط صميمانه بين پرسنلي كه با هم كار مي‌كنند، مي‌توانند به نحو قابل ملاحظه‌اي در بالا بردن روحيه پرسنل مؤثر باشند.

 

فهرست مطالب

رضايت شغلي و افزايش بهره وري

رابطه شخصيت با موفقيت شغلي

رابطه رضايت شغلي با شخصيت افراد

تعاريف رضايت شغلي

نظريه هاي رضايت شغلي

شاخص هاي رضايت شغلي

عوامل موثر بر رضايت شغلي

رضايت شغلي و بهره وري

عوامل موثر بر افزايش رضايت شغلي

رضايت شغلي و تعهد سازماني

پيامدهاي رضايت شغلي و عدم رضايت شغلي

رضايت شغلي و عملكرد

اندازه گيري رضايت شغلي

تعهد سازماني

فهرست منابع و مأخذ


مدیریت
قيمت فايل:15000 تومان
تعداد اسلايدها:36
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی