سایت کاریابی جویا کار

اثر آلودگی به انگل بر ترجیح حیوان به مصرف جاشیر در مقابل یونجه

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

عنوان پروپوزال:

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 44

 

در سیستم‏های تولیدی حیوانات اهلی، آنتی‏بیوتیک‏ها به طور معمول برای جلوگیری از بیماری و اختلالات متابولیکی، همچنین بهبود ضریب تبدیل غذایی به حیوانات تغذیه مي‌شود. در سال­های اخیر، نگرانی‏های عمومی در رابطه با استفاده بیش از اندازه آنتی‏بیوتیک‏ها در تغذیه نشخوارکنندگان به علت احتمال مقاومت باکتریایی که ممکن است سلامتی انسان را به خطر بیندازد بیشتر شده است. در نتیجه تلاش‏های قابل‏توجهی در جهت توسعه جایگزینی برای آنتی‏بیوتیک‏ها صورت پذیرفته و متابولیت‌های ثانویه گیاهی به عنوان یکی از جایگزین‌های مناسب آنتی‏بیوتیک‏ها پیشنهاد شده‌اند (والاس[1]، 2004).

گياه دارويي جاشير با نام Prangos ferulacea از جمله گياهان دارويي است كه در طب سنتي در درمان بسياري از بيماري­ها به كار برده شده و تحقيقات آزمايشگاهي متعددي خواص درماني آن را اثبات كرده‌اند. (آلوبلن[2] وهمكاران، 1995؛ باسر[3] و هكاران،1996).

بررسي­هاي فيتو شيميايي منجر به جداسازي و شناسايي انواعي از كومارين­ها، آلكالوئيدها، فلاونوئيد­ها و ترپينوئيدها در گونه هاي جنس پرانگوسشده است (آيرس[4] و همكاران، 1994). بررسي اسانس بخش هوايي و بذرهاي گياه جاشير منجر به شناسايي 33 تركيب در روغن بخش هوايي اين گياه شده است (رضوي، 2012). اميري (1386) 31 تركيب از اندام هوايي و 18 ترکیب از اسانس بذر گياه پرانگوس فرولاسیا[5] استخراج نمود كه بتاپينن و 3-كارن مهمترين تركيبات موجود در اسانس جاشیر بود.

با افزایش بی رویه جمعیت و نیاز روزافزون به مواد غذایی بخصوص مواد پروتئینی، بهره­برداری هرچه بیشتر منابع با توجه دامی ضروری احساس می­شود در راستای استفاده بیشتر و افزایش تولیدات دامی مبارزه با بیماری­های انگلی نقش بسزایی دارد و بیماری­های انگلی بخصوص بیماری­های کرمی یکی از عوامل مهم کاهش محصولات دامی (گوشت، شیر، پشم) می باشند. همچنین انگلها دام را مستعد ابتلا به بیماری­های عفونی و غیر­عفونی می­کنند. لذا اهمیت شناسایی بیماری­های انگلی و مبارزه با انگلها بر کسی پوشیده نیست.

 

[1]Wallas

[2] Ulubelen

[3] Baser

[4] Ayres

[5]Prangos ferulacea

 

فهرست مطالب

بیان مسأله و ضرورت

اهداف پژوهش

فرضیات یا سوالات پژوهش

مرور منابع و پیشینه تحقیق

جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق

روش تحقیق

فهرست منابع و مأخذ مورد استفاده


مهندسی کشاورزی
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:44
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی