سایت کاریابی جویا کار

اثر استفاده از شیکوریدین به همراه پروتکسین بر عملکرد و برخی فراسنجه های خونی بلدرچین ژاپنی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
30 اردیبهشت

عنوان پروپوزال:

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 39

 

شکی نیست که پیشرفت همه جانبه بستگی به سلامت روحی و جسمی افراد آن جامعه دارد، و لازمه این سلامت در درجه اول، غذای کافی و کامل است و در میان مواد غذایی مختلف آنچه پیش از هر ماده دیگری مورد نیاز روزانه انسان است، پروتیین به ویژه نوع حیوانی آن است. در اغلب دنیا از جمله در ایران کمبود و فقر پروتیین حیوانی وجود دارد،آمار به خوبی نشان می‌دهند که میزان پروتیین دریافت شده توسط هر فرد ایرانی در روز با مقدار واقعی نیاز بدن آن فرد تفاوت زیادی دارد و این منجر به ایجاد صدمات جسمی و روانی به افراد می‌شود (پوررضا، 1384).

با افزایش نیاز به پروتیین در جامعه، رقابت هر چه بیشتری ممکن است بین انسان و دام ایجاد گردد و اگر قرار باشد دام‌ها در چنین رقابتی در آینده موفق باشند باید همه تلاش‌ها را برای تولید دام‌ها با بازده بالاتر به کار گرفت. پروتیین حیوانی به لحاظ دارا بودن تمام اسید های آمینه مورد نیاز بدن انسان و هضم راحت‌تر به همان اندازه ای که ضروری است، نسبت به پروتیین گیاهی هم برتری دارد (پوررضا،1384 و زرگری، 1370).

در اين راستا بلدرچين كه يك پرنده ي اهلي شده به دست انسان است، در برخي نقاط دنيا به صورت صنعتي به منظور استفاده از گوشت و تخم آن پرورش داده مي شود. به ويژه مواد مغذي موجود در گوشت بلدرچين به مقادير قابل توجهي بيش از گوشت جوجه ي گوشتي است كه اهميت پرورش را آشكارتر مي كند، به عنوان مثال آهن بيش از 4 برابر، فسفر نزديك به 2 برابر، روي 2 برابر و مس موجود در آن بيش از 10 برابر مي باشند. بلدرچين ژاپني نژادي است كه براي توليد گوشت و تخم پرورش داده مي شود و اهميت نسبي اين دو محصول بين كشورها متفاوت است (ولي، 1388).

 

فهرست مطالب

بیان مسأله و ضرورت

اهداف پژوهش

فرضیات یا سوالات پژوهش

سوالات تحقیق

تعریف واژگان

مرور منابع و پیشینه تحقیق

روش تحقیق

زمان و محل انجام آزمايش

روش پرورش و اجراي طرح تحقيق

تيمارهاي آزمايشي

صفات مورد مطالعه

جیره های آزمایشی

صفات مورد اندازه‌گيري عملكرد

فهرست منابع و مأخذ مورد استفاده


کشاورزی
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:39
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی