سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت دادگاه اطفال و چگونگی روند رسیدگی به جرم در آن

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 34 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

دادگاه مکانی برای محاکمه و جایگاهی برای برقراری عدل و انصاف است؛ اما این مکان پرمشاجره و پرهیاهو، جایگاه غریبی برای کودکان است. موجودات کوچکی که تصور واقعی و درستی از محیط و انسان‌های اطراف‌شان ندارند. کودکانی که اگر هم مرتکب خطایی شوند صادقانه آن را می‌پذیرند و از کردار خود پشیمان می­‌شوند.

حال اگر این مخلوقات محبوب خداوند، خواسته یا ناخواسته دست به ارتکاب جرمی بزنند، چه باید کرد؟ این مسئله‌­ای است که هم‌اکنون فکر روان‌شناسان و جامعه‌شناسان را به خود مشغول کرده است و با این حال نتایج مطلوبی حاصل نشده است. عقل و انصاف حکم می‌کنند که این کودکان، به دلیل داشتن سن کم و عدم رشد کافی قوای عقلانی، مورد عنایت، حمایت و همچنین توجهات خاصی از جانب قانون‌گذار قرار بگیرند. بنابراین مراجع قضایی طی اقدامی مؤثر و خداپسندانه، محاکم مجزا و متفاوتی را برای رسیدگی به جرایم کودکان تشکیل دادند و مقررات خاصی را برای آن در نظر گرفتند. حتی در ماده‌ی ۴۰ پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک که در سال ۱۹۸۹ مورد تصویب سازمان ملل متحد قرار گرفت و تاکنون ۱۹۳ کشور به عضویت آن در آمده­‌اند، مرجع قضایی مستقل و بی‌طرفی برای رسیدگی به اتهامات اطفال و نوجوانان پیش‌بینی شده است.

در همین راستا در این نوشته می‌خواهیم درباره دادگاه اطفال، جایی که برای محاکمه کودکان در نظر گرفته شده است، صحبت کنیم.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
مسئولیت کیفری اطفال
تشکیلات دادگاه اطفال
روند رسیدگی به جرم در دادگاه اطفال
پایان

 

عنوان : دادگاه اطفال و چگونگی روند رسیدگی به جرم در آن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 308 کیلوبایت

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


فقه و حقوق اسلامی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:34
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی