سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت دیوان بین المللی كیفری چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

 

شامل 49 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی، علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

دیوان بین‎المللی كیفری (ICC) بعنوان اولین دادگاه دائمی بین‎المللی در سال ۱۹۹۸ بمنظور رسیدگی به جنایات بین‎المللی ارتكابی تشكیل شد. در حقیقت تشكیل دیوان بین‎المللی كیفری محصول تلاشهایی بود كه پس از جنگ جهانی اول آغاز شد.

اولین گام در جهت محاكمه و مجازات جنایتكاران بین‎المللی در معاهده ورسای ۱۹۱۹ برداشته شد بر اساس این معاهده ویلهم دوم حاكم آلمان به دلیل ارتكاب برخی جرایم می‌باییست محاكمه می‌شد، لكن وی به هلند پناهنده شد و هلند نیز وی را مسترد نكرد تا اینكه در سال ۱۹۴۱درگذشت. پس از جنگ جهانی دوم اندیشه یك دیوان بین‎المللی با صلاحیت كیفری مجددا قوت گرفت و دو دادگاه نورنبرگ و توكیو بمنظور رسیدگی به جنایات سران و فرماندهان نظامی آلمان و ژاپن تاسیس شد.

پس از آن از بین بردن نسل كشی مورد پذیرش قرار گرفت كه افراد متهم به ارتكاب جنایات نسل‎كشی می‎‎بایست به یك دادگاه دائمی كیفری بین‎المللی ارجاع شوند.

بدین منظور در تاریخ ۹ دسامبر ۱۹۴۸ مجمع عمومی از كمیسیون حقوق بین‎الملل و كمیته ویژه‎ای متشكل از نمایندگان دولتها درخواست نمود كه امكان تاسیس اینچنین دادگاهی را بررسی كنند. علی‌رغم تاكید هر دو مرجع مذكور بر مطلوب بودن تشكیل دادگاه این امر در عمل محقق نشد.

این جریان در كنوانسیون ۱۹۷۳ منع و مجازات جنایات آپارتاید نیز دنبال شد.

كمیسیون حقوق بین‎الملل متعاقبا در سال ۱۹۹۱ پیش نویس قانون جنایات علیه صلح و امنیت بشری را تصویب كرد. بدنبال جنایات ارتكابی در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ در رواندا و بوسنی و هرزگوین شورای امنیت مبادرت به تاسیس دو دادگاه اختصاصی بین‎المللی كیفری كرد. (‌دادگاه یوگسلاوی و دادگاه رواندا )

در سال ۱۹۹۶ كمیسیون حقوق بین‎الملل طرح تاسیس دیوان بین‎المللی كیفری را تكمیل كرد و به مجمع عمومی ارسال داشت. مجمع نیز مبادرت به تاسیس دو كمیته‎ای جهت بررسی موضوع كرد كه در سالهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ به فعالیت پرداختند. سرانجام اساسنامه دیوان بین‎المللی كیفری در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۸ در كنفرانس رم به تایید نمایندگان ۱۲۰ دولت رسید و از اول ژولای ۲۰۰۲ لازم الاجرا گردیده است. مقر این دادگاه نیز لاهه ( دیوان بین‌المللی دادگستری) است.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

اعضای دیوان بین‌المللی كیفری

اصل صلاحیت تكمیلی

صلاحیت ذاتی

صلاحیت زمانی دیوان بین‎المللی كیفری

صلاحیت شخصی دیوان بین‎المللی كیفری

صلاحیت حمایتی یا حفاظتی

صلاحیت جهانی یا همگانی

تعارض صلاحیتها

اختیارات شورای امنیت نسبت به عملکرد «دادگاه کیفری بین‌المللی» ؛

آثار تشكیل دیوان ببین‌المللی كیفری در ایران

پایان

 

عنوان : دیوان بین المللی كیفری چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 392 کیلوبایت

تعداد صفحات : 49

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم اجتماعی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:49
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی