سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت حاکمیت و انواع آن

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 31 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

تعریف حاکمیت

حاكميت واحد فئودالي را بر واحد ديگر داشته باشد. در اين ميان دو قدرت با خصلت فئودالي وجود داشت كه ادعاي استقلال و عدم وابستگي مي‌كرد و خود را تابع و محكوم هيچ قدرت برتري نمي‌شمرد. نخست قدرت امپراطوري، آنگاه قدرت كليسايي.

كليه جوامع مسيحي از يك سو به اقتدار كليسا وابسته بودند و از سوي ديگر مطيع سازمان حكومتي امپراطوري بودند كه جنب غير مذهبي داشت و باقيمانده كهن رم بود. واقعيت اينكه هيچ كدام از دو قدرت مزبور واقعاً حاكميت نداشتند. زيرا قدرت امپراطوري بر اساس نظريه حاكميت الهي عملاً از كليسا ناشي مي‌شد و امپراطوران تاج خود و فرمان حكومت را ضمن تشريفات مذهبي از دست بالاترين مرجع ديني يا نماينده او دريافت مي‌داشتند و از طرف ديگر همين قدرت امپراطوري چه از نظر حقوق مرسوم زمان و چه از لحاظ عملي مستقيماً بر انتخاب پاپ و انتخاب برخي ديگر از مقامات بالاي روحاني نفوذ داشت هر دو لازم و ملزم يكدیگر بودند و روابط فيما بين آنها بر اساس موازين تقابل بود.

بنابراين از آنجا كه نظريه حاكميت همزمان با تشكيل دولت ـ كشورهاي جديد طرح و در حقيقت همراه با آن قالب گيري شده است، طبيعي است كه حاكميت و دولت به عنوان دو مفهوم لازم و ملزوم تلقي شوند.

و ...

 

فهرست مطالب

تعریف حاکمیت

حاكميت

منشاء حاكميت

مفهوم حاكميت و تحولات تاريخي آن

انواع حاكميت

پایان

 

عنوان : حاکمیت و انواع آن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 232 کیلوبایت

تعداد صفحات : 31

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم سیاسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:31
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی