سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظريه ساخت يابی آنتونی گیدنز

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 50 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

   رابطه بين سطوح كلان جامعه ( ساختار ) و سطوح خرد آن ( كنش وعامليت ) امروزه يكی از مباحث و مسائل بنيادی در علوم اجتماعی به حساب می آيد . رويكردهای دوگانه يا دوقطبی درباره فرآيند تكوين و صورت بندی مفاهيم يا بر تفوق و برتری سطح كلان بر خرد يا بر تقدم سطح خرد بر كلان تأكيد دارند. از اواخر دهۀ 1970 شاهد افزایش علاقه به پیوند سطوح خرد و کلان در جامعه شناسی بوده ایم . ( ریتزر ، 1377 ؛ 599 ) . " به موازات رشد علاقه به قضیۀ پیوند خرد وکلان در نظریۀ امریکایی ، توجه به رابطۀ میان ساختار و عاملیت در میان نظریه پردازان اروپایی نیز افزایش یافته است . ( همان ، 698 )

   مسئلۀ میان ساختار و عاملیت بعنوان یک قضیۀ بنیادی در نظریۀ جامعه شناختی ، توجه بسیاری از جامعه شناسان اروپایی را به خود جلب کرده و توجه به پیوند این دو سطح در آثار تعدادی از آنان نمایان است . از جملۀ آن ها می توان یاد کرد :

*      نظریۀ ساختاربندی (  structuration) گیدنز (1979 - 1982 – 1984 )

*       نظریۀ فرهنگ و عاملیّت آرچر ( 1988 )

*       تلفیق جهان حیاتی و نظام هابرماس ( 1984 – 1987 )

*       نظریۀ عادت واره و زمینه habitus & field ) ) بوردیو ( 1977 – 1984 ) .

   تمامی این نظریه پردازان تا حدودی با دیدگاهی مشابه به رابطۀ میان ساختار و عاملیت می پردازند . آن ها معتقدند که این رابطه بصورت دیالکتیکی است و پیامد آن نیز عملکرد (practice  ) خواهد بود . از نظر آن ها عملکردها بصورت عینی تعیین نشده و محصول و زادۀ آزاد عاملان اجتماعی هم نیستند . آن ها معتقدند گرچه عاملان اجتماعی محصول ساختاراند ، امّا " لاینقطع به پردازش و باز پردازش ساختار مشغولند و حتّی این توانایی را دارند که تحت پاره ای شرایط ساختاری ، آن ساختار را به طور کم وبیش ریشه ای تغییر دهند " .   در این مبحث برآنیم خلاصه ای از " نظریۀ ساخت یابی (Structuration Theory) آنتونی گیدنز " را ارائه دهیم .

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

دربارۀ آنتونی گیدنز

نظريه ساخت يابی 

اصالت ذهن يا عامليّت

ساختارگرايی

پایان

 

عنوان : نظريه ساخت يابی آنتونی گیدنز

فرمت : پاورپوینت

حجم : 340 کیلوبایت

تعداد صفحات : 50

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم اجتماعی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:50
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی