سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت جامعه شناسی معرفت ماکس وبر

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

 

شامل 56 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

چکیده

جامعه شناسی معرفت از جمله زیرشاخه های علم جامعه شناسی است که به سرعت رشد و توسعه روزافزون یافته است. این علم، به بررسی نحوه ارتباط «معرفت » بشری با واقعیات اجتمامی می پردازد. این مقاله که به بررسی جامعه شناسی معرفت ماکس وبر اختصاص دارد، درصدد پاسخ به چگونگی ارتباط و تاثیر ارزش های مخلوق جامعه بر دانش طبیعی، اجتماعی و تاریخی و نیز تاثیر واقعیات اجتماعی بر دین و سرانجام تاثیر بروکراسی بر نظام آموزش است. با هم این مبحث را پی می گیریم.

مقدمه

هر چند در تعریف «جامعه شناسی معرفت » تعابیر متفاوتی وجود دارد، اما در این که جامعه شناسی معرفت به بررسی «جامعه شناسانه » از معرفت می پردازد، تردیدی نیست. بررسی جامعه شناختی یک پدیده، هنگامی است که آن پدیده در ارتباط با «واقعیات اجتماعی » لحاظ و تحلیل شود; به این صورت که نحوه تاثیر واقعیات اجتماعی بر آن پدیده و یا تاثیر و احیانا علیت این پدیده برای پدیده های اجتماعی دیگر مورد بررسی قرار گیرد. با این نگاه حتی امری که خود واقعیت اجتماعی نیست، یعنی متقوم به جمع و جامعه نمی باشد، مثل یک پدیده طبیعی همچون «زلزله » نیز مورد تحلیل جامعه شناختی قرار گیرد. «زلزله » - در مثال مذکور - اگر چه خود، واقعیت اجتماعی نیست، ولی می توان با نگاه جامعه شناختی، تاثیرات آن حادثه طبیعی را بر جامعه بررسی نمود. از این رو، می توانیم جامعه شناسی «زلزله » و یا جامعه شناسی «حوادث طبیعی » ، داشته باشیم. با این توضیحات، جامعه شناسی معرفت عبارت خواهدبودازبررسی و تحلیل نحوه ارتباط «معرفت » با واقعیات و پدیده های اجتماعی; این ارتباط اعم از تاثیرپذیری و معلولیت معرفت برای پدیده های اجتماعی وتاثیرگذاری و علیت آن، برای پدیده ها و امور اجتماعی است.

سؤالی که این جا مطرح می شود این است که دایره وسعت معرفت تا کجاست؟ آیا صرفا شامل باورها، شناخت ها و ادراکات ذهنی نظام مند، روشمند و قابل انتقال می باشد و یا آن چنان عام و گسترده است که حتی عقاید عامه را نیز در بر می گیرد؟

و ...

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

تاثیر واقعیات اجتماعی بر «علوم »

تاثیر واقعیات اجتماعی بر دین

دین و طبقات اجتماعی

تاثیر دین بر اقتصاد

تاثیر بروکراسی بر نظام آموزشی

پایان

 

عنوان : جامعه شناسی معرفت ماکس وبر

فرمت : پاورپوینت

حجم : 400 کیلوبایت

تعداد صفحات : 56

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم اجتماعی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:56
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی