سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آزمون های استعدادهای خاص

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
25 اردیبهشت

 

شامل 52 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

 حتی پیش از توسعه مجموعه آزمونهای استعدادهای چندگانه محققان دریافته بودند که آزمونهای هوشی از لحاظ پوشش توانشها محدودیتهای دارند. پس از اندک زمانی به منظور رفع این محدودیتها اقداماتی در زمینه تهیه آزمونهای استعدادهای اختصاصی به عمل آمد که از نخستین نمونه های آن تهیه وسیله ای برای اندازه گیری استعداد فنی بود. با توجه به اینکه در آزمونهای هوشی اغلب کنشهای انتزاعی مورد تاکید قرار می گرفتند که مستلزم کاربرد نمادهای کلامی و عددی بودند، نیاز خاصی به آزمونها پیدا شد که در آنها بیشتر به توانش های محسوس و عملی توجه شود. آزمونهای استعداد فنی تا حدزیادی برای رفع این نیاز تهیه شدند.

الزامات گزینش و مشاوره شغلی نیز مشوقی برای تهیه آزمونهای استعدادهای فنی، دفتری، موسیقی و هنری بود. آزمونهای بینایی، شنوایی و چالاکی حرکتی نیز بیشتر در زمینه گزینش و طبقه بندی کارکنان مورد نیاز صنایع و ارتش مورد استفاده قرار گرفته اند. به این ترتیب چنین به نظر می رسد که مسایل حاد در زمینه انطباق الزامات شغلی با الگوی خاص توانشهای هر فرد، مشوق عمده برای تهیه انواع آزمونهای استعدادهای اختصاصی بوده است.

بهتر است چند نکته را در خصوص مفهوم استعدادهای اختصاصی خاطرنشان سازیم: پیدایش این اصطلاح همزمان با دورانی است که در آن توجه اصلی معطوف هوش عمومی بوده و آزمونهای استعدادهای اختصاصی از نوع موسیقی یا فنی فقط مکمل هوشبهر برای شناخت بیشتر فرد تلقی می شدند. اما با پیدایش تحلیل عوامل به تدریج این اصل پذیرفته شد که خود هوش متشکل از تعدادی استعدادهای نسبتا مستقل است از قبیل درک کلامی، استدلال حسابی، محاسبه با اعداد، تجسم فضایی، حافظه تداعی و جز اینها. به علاوه برخی از استعدادهای اختصاصی سنتی از قبیل استعدادهای فنی و دفتری اینک با مجموعه آزمونهای چندمتغیری استعداد تلفیق شده اند.

می پرسیم که آزمونهای استعدادهای اختصاصی چه نقشی می توانند داشته باشند؟

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

آزمون های دقت

آزمون های حافظه

آزمونهای استعداد مکانیکی

آزمون های استعداد فنی

آزمونهای استعداد امور دفتری

آزمونهای استعداد هنری

آزمونهای استعداد موسیقی

پایان

 

عنوان : آزمون های استعدادهای خاص

فرمت : پاورپوینت

حجم : 384 کیلوبایت

تعداد صفحات : 52

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:52
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی