سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه X و Y مک گریگور

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

پاورپوینت نظریه X و Y مک گریگور

 

شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

مک گریگور در سال 1906 متولد شد.در سال 1935 دکتری خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد واز سال 1954 به عنوان استاد دراستخدام دانشگاه MIT  در ْآمد.اولین کتاب او به نام ((جنبه های انسانی در سازمان)) دردر سال 1960 چاپ شد ودر همان سال یعنی 1960 فوت کرد .نظریه ی مک گریگور سال ها پس از فوت ودر سال 1993 به عنوان یکی از نظریه پردازان و اندیشمندان بنام مدیریت معرفی گردید. ابتدا نظریه X و Y مک گریگور که یکی از نظریه پردازان مدیریت نئوکلاسیک (رفتارگرا) می باشد را مورد بررسی قرار خواهم داد:

پس از مطالعات هاثورن و ارائه نظریه آبراهام مازلو که این دو مقوله باعث شکل گیری نظریه X و Y مک گریگور شدند، داگلاس مک گریگور در نظریه دوساحتی در مورد انسان، برداشتها، طرز تلقیها و نگرشهای مدیران را در مورد انسان به دو گروه تقسیم نمود.

به گفته داگلاس مک گریگور سبک تدریسی که در پیش می گیریم به میزان زیادی بیانگر فلسفه ماست. و در پشت هر تصمیم مدیریتی ، فرض ها و نظریه هایی درباره ماهیت انسان نهفته است. هر معلمی که وارد کلاس می گردد یکی از این دو نظریه را بصورت ناآگاهانه و اغلب بدون پشتوانه علمی و اقدام پژوهی با خود سر کلاس درس می برد. یکی نظریه X دارای ماهیتی سنتی و خودکامانه است( مدیریت استبدادی) و دیگری نظریه Y که اساساً مشارکتی و مترّقی است( مدیریتی مشارکتی).  ابتدا این نظریه برای مدیریت شغلی و بازرگانی و در حیطه مدیریت غیر آموزشی طراحی شد و سپس بعد از سال ها وارد حیطه آموزش شد و از مدیریت مدرسه تا مدیریت کلاس را در بر گرفت.

((نـظریه  xوy))

نظریه های xوy از حمله رهیافتهای منابع انسانی به مدیریت است. گریگور با تاثیرپذیری شدید از مطالعات هاثورن ونظزیه ی مازلو در کتاب معروف خود تحت عنوان بعد انسانی سازمان اظهار کرد که باید توحه بیشتر به بعد اجتماعی و خود شکوفایی افراد در محیط کار داشته باشد.

و ... 

 

فهرست مطالب

مقدمه
((نـظریه  xوy))
مفروضات نظریه x 
مفروضات نظریه y 
((سبک رهبری مدیران برمبنای x ))
  ((سبک رهبری مدیران براساس y))
((نتیجه گیری))
رویکرد سخت تدریس نظریه X
رویکرد نرم تدریس نظریه Y
پایان

 

عنوان : نظریه x و y مک گریگور

فرمت : پاورپوینت

حجم : 212 کیلوبایت

تعداد صفحات : 44

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:44
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی