سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت الگوى عمومى تدریس

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

 

شامل 34 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

معروف ‌ترین الگو براى تدریس، الگوى عمومى تدریس است. این الگو نخستین بار توسط رابرت گلى (Robert Glazer) در سال ۱۹۶۱ مطرح شد و بعدها کسان دیگرى از جمله راجر رابینسون (Roger Robinson) در سال ۱۹۷۱، تغییراتى در آن بوجود آوردند. این الگو در عین سادگی، فرایند تدریس را بخوبى توصیف مى‌کند و به معلم در سازمان دادن فرایند تدریس کمک مى‌کند.

 مراحل الگوى عمومى تدریس

در الگوى عمومى تدریس، فرایند تدریس را مى‌توان به پنج مرحله به شرح زیر تقسیم کرد:

- مرحلهٔ اول: تعیین هدف‌هاى تدریس (instructional objective) و هدف‌هاى رفتاری. در این مرحله، معلم باید پیش از آغاز تدریس، بر اساس انتظاراتى که در پایان درس از فراگیر دارد، هدف‌هاى تدریس خود را بصورتى عینى و قابل اندازه‌گیرى تعریف و مشخص کند؛ به عبارت دیگر، اطلاعات، مفاهیم، اصول و سایر مطالب و محتواى درس باید بصورت هدف‌هاى کاملاً صریح و روشن بیان شده باشد.

- مرحلهٔ دوم: تعیین رفتار ورودى و ارزشیابى تشخیصی. در این مرحله، پیش از آغاز تدریس و بعد از تعیین هدف‌هاى رفتاری، معلم باید به تعیین رفتار ورودى مورد نیاز براى یادگیرى هدف‌هاى رفتارى اقدام کند و از طریق ارزشیابى تشخیصی، توانایى‌هاى فراگیران را براى آموختن هدف‌هاى رفتارى معین سازد. این مرحله همان مرحله تعیین آمادگى فراگیران است، اما بصورتى دقیق و عینی. اصطلاح رفتار ورودى در اینجا منعکس‌کنندهٔ کلیهٔ یادگیرى‌هاى گذشتهٔ فراگیران، توانایى‌هاى عقلی، وضع انگیزشى و برخى عوامل اجتماعى و اقتصادى مؤثر در یادگیرى و میزان رشد آنان است.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

مراحل الگوى عمومى تدریس

تعیین هدف‌هاى تدریس

تعیین رفتار ورودى و ارزشیابى تشخیصی

تعیین شیوه‌ها و وسایل تدریس

سازماندهى شرایط و موقعیت آموزشی

سنجش و ارزشیابى عملکرد

پایان

 

عنوان : الگوى عمومى تدریس

فرمت : پاورپوینت

حجم : 384 کیلوبایت

تعداد صفحات : 34 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:34
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی