سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت روش تدریس ایفاى نقش

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

روش ایفاى نقش را مى‌توان براى تجسم عینى موضوعات و درس‌هایى که براى نمایش‌نامه مناسب هستند، بکار گرفت. در این روش، فرد یا افرادى از شاگردان موضوعى را به صورت نمایش‌نامه اجرا مى‌کنند.

ایفاى نقش- به معنایى که در اینجا بکار مى‌رود- به مهارت‌هاى خاص هنرى مانند بازیگرى در تئاتر و سینما نیازى ندارد، بلکه معلم بنا به موقعیت، هدف و موضوع مورد نظر، به عنوان یک روش از آن استفاده مى‌کند. از ویژگى‌هاى ممتاز روش ایفاى نقش این است که مشاهده‌کنندگان (شاگردان) با عملیات نمایشى و ایفاگران نقش ارتباط عاطفى برقرار مى‌کنند و با هیجان مراحل نمایش را مى‌بینند و خود را در صحنه احساس مى‌کنند. چون تمرکز حواس و ارتباط عاطفى در این روش زیاد است، یادگیرى بهتر و مؤثرتر انجام مى‌گیرد.

افراد شرکت کننده در روش ایفاى نقش

۱. معلم یا مسؤول اجرا: برنامه‌ریزی، فراهم کردن امکانات، و مدیریت اجرایى عملیات و برنامه نمایش به عهدهٔ معلم است و اوست که در حقیقت، کارگردان نمایش است.

۲. ایفاگران نقش: ایفاگران نقش شاگردانى هستند که بطور داوطلب یا انتخابى در برنامه شرکت مى‌کنند. این افراد الزاماً نیازى به داشتن تجربه و ذوق هنرى در زمینهٔ نمایش ندارند.

۳. مشاهده‌کنندگان: سایر شاگردان جزء مشاهده‌کنندگان به حساب مى‌آیند. این افراد در جریان یا پایان نمایش مى‌توانند درباره عملیات نمایش اظهارنظر، سؤال یا بحث کنند.

 فنون کلى اجراى نمایش

در این روش، شاگردانى که در صحنهٔ نمایش (جلو کلاس یا در سالن نمایش) به ایفاى نقش مى‌پردازند، معمولاً یکدیگر را مخاطب قرار مى‌دهند و گفتگوها بین آنان مبادله مى‌شود. صحنهٔ اجراى نمایش باید طورى ترتیب داده شود که همهٔ شاگردان بتوانند عملیات را ببینند و ایفاگران نقش باید بلند صحبت کنند تا همهٔ بینندگان گفتگوى آنان را بشنوند.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

افرادى شرکت کننده در روش ایفاى نقش

فنون کلى اجراى نمایش

مراحل اجراى روش ایفاى نقش

محاسن روش ایفاى نقش

 محدودیت‌هاى روش ایفاى نقش

پایان

 

عنوان : روش تدریس ایفاى نقش

فرمت : پاورپوینت

حجم : 660 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:38
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی