سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت پیش ‌داوری

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر

 

شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

واژه Prejudice در لغت به‌معنای پیش ‌داوری، نظر منفی، تعصب و غرض می‌باشد . پیش‌ داوری قضاوت زود هنگام، پندار یا احساسی ویژه نسبت به یک موضوع است که معمولا قبل از جمع‌آوری و بررسی اطلاعات لازم پدید می‌آید و بر شواهد ناکافی یا حتی خیالی مبتنی است. پیش ‌داوری مفهومی عام است، ولی در متون روان‌شناسی اجتماعی، در اغلب موارد فقط پیش ‌‌داوری منفی نسبت به اعضای گروه‌های اجتماعی بررسی گردیده و کمتر به موارد دیگر پیش ‌داوری اشاره شده است، در حالی که ممکن است پیش ‌داوری نسبت به اشخاص، اشیاء و حتی مکان‌ها باشد. افزون بر این، پیش‌ داوری ممکن است مثبت باشد . مثل اثر پیگمالیون (Pygmalionn)، که اشاره به انتظارات و نگرش‌های مثبت نسبت به فرد یا گروه دیگر دارد و براساس آن از آن‌ها انتظار می‌رود عملکرد و رفتاری مقبول و موفق از خود نشان دهند. این مساله در مسائل آموزشی نمود بیشتری دارد به‌طوری‌که کیفیت نگرش معلمان به دانش‌آموزان بر موفقیت تحصیلی آنان تاثیر می‌گذارد .

ریشه‌ها و عوامل پیش‌ داوری
اساسی‌ترین عوامل پیش‌ داوری موارد زیر می‌باشند:

الف) عوامل شناختی پیش‌ داوری
1. تصورات قالبی (Stereotype)؛ به‌معنای نسبت دادن خصوصیات یکسان به همه افراد یک گروه است بدون اینکه تفاوت‌های واقعی میان اعضای آن گروه در نظر گرفته شود  

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
 ریشه‌ها و عوامل پیش ‌داوری
 عناصر و شیوه‌های ابراز پیش ‌داوری
 انواع پیش‌ داوری
 روش‌های کاهش پیش ‌داوری
پایان

عنوان : پیش ‌داوری

فرمت : پاورپوینت

حجم : 327 کیلوبایت

تعداد صفحات : 33 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:33
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی