سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت انواع نظریه تداعی گرایانه

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
3 تیر

 

شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه 

گروهی از روان شناسان معتقدند که یادگیری فقط از راه تداعی یا پیوند بین محرک و پاسخ (Stimulus and Response) حاصل می‌شود. در واقع یادگیری تداعی گرا به معنی همراه شدن رویداد معینی با یک رویداد دیگر است. تداعی گرایی (Associationism) که امروزه با نام یادگیری (Learning) از راه شرطی سازی (Conditioning) شناخته می‌شود یکی از مهمترین حوزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد شیوه‌های یادگیری در انسان بوده و کاربردهای فراوانی دارد.

تداعی گرایی روش و نظریه‌ای است که برای اولین بار و بطور واضح از ارسطو (Aristate) در 384 تا 322 (ق.م) شروع شد و امروزه با نام شرطی سازی در نظریه‌های ترندایک (Thorndike) ، پاولف (Pavlov) ، واتسن (Watsonn) ،اسکینر (Skinner) و دیگران یافت می‌شود.

یک مثال

فرض کنید فردی یک میوه ترش را که باعث ترشح زیاد بزاق دهان می‌شود، بخورد. این تجربه در ذهن او باقی می‌ماند. حال پس از مدتی اگر همان شخص یک  فرد دیگر را در حال خوردن یک میوه ترش ببیند یا به یاد آن میوه ترش بیفتد، ممکن است باز هم در دهانش بزاق ترشح شود. این همان اتفاقی است که در یادگیری از نوع تداعی می‌افتد و با وجود آنکه آن فرد در مرحله دوم میوه ترشی نخورده است تا بزاقی ترشح شود ولی پیوند بین ترش و ترشح بزاق دهان در مرحله اول باعث ترشح بزاق دهان در مرحله دوم بدون خوردن واقعی میوه ترش می‌شود. 

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
یک مثال
تاریخچه تداعی گرایی
انواع نظریه‌های تداعی گرا در روان شناسی
کاربردهای نظریه تداعی گرا
پایان

 عنوان : انواع نظریه تداعی گرایانه

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.72 مگابایت 

تعداد صفحات : 33 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:33
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی