سایت کاریابی جویا کار

طرح توجیهی گاوداری شیری 30 راسی

دسته بندي: مقالات / کار آفرینی
15 فروردین

 

  در 31 صفحه ورد قابل ویرایش

 

كلیات پرورش گاو

تاریخچه

       بشر اولیه كه سالیان درازی را بصورت بدوی از میوه درختان و شكار حیوانات امرار معاش مینمود رفته رفته در صدد برآمد برای مواقعی كه دسترسی به شكار نداشت حیواناتی را كه مفید تر و مطیع تر تشخیص داده بود بتدریج رام و اهلی سازد . كم كم در اثر تماس مداومی كه بدین طریق با گاو ،بز و میش كوهی حاصل كرد علاوه بر فوائد گوشت از مزایای شیر هم برخوردار شد و پس از قرون متمادی هنگامیكه شهرنشین شد در گوشه خانه و كاشانه ای كه برای خود میساخت جای مخصوصی هم برای نگاهداری گاو ترتیب داد . بعقیده مارشاك اهلی كردن حیوانات 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح ابتدا در خاورمیانه انجام شده است .

      پرورش گاو در اعصار جدیدتر چنانچه از روی نقوش و كتب یونانی ،مصری و چینی و ایرانی مشهود میباشد از اهمیت ویژه ای برخوردار شده بود چنانچه در قرون وسطی و دوره رنسانس در كشورهای اروپائی بعلت پیشرفت علم از یكطرف و استعداد زمین و شرایط مساعد جوی مراحل اول اصلاح نژاد گاوها متداول شده و تكثیر یافت ولی چون سیل بنیان كن بیماریها بخصوص طاعون گاوی كه همواره از كشورهای آفریقائی یا مركز آسیا سرچشمه میگرفت تلفات و خسارات زیادی به گاوداریهای اروپائی وارد میكرد لذا دانشمندان درصدد برآمدند مانند مسائل پزشكی برای جلوگیری از بیماریهای دام نیز دانشكده هائی تاسیس كنند . از اینرو فرانسویان در 210سال قبل اولین دانشكده را در لیون افتتاح كرده و كم كم دانشجویانی از سایر كشورها باین دانشكده اعزام شده و در مراجعت به تاسیس دانشكده های دامپزشكی متعدد در كشورهای خود همت گماشتند .

نژادهای معروف گاو :

    اهمیت پرورش نژادهای ممتاز گاو از نظر افزایش شیر و گوشت از دیرزمانی مورد توجه بشر قرار داشته است . تا آنجا كه در تواریخ منقول است بعد از میلاد مسیح ایتالیائیها ضمن تبادل تجارت با چین و رونق كشتیرانی تعدادی گاو گوشتی عظیم الجثه از چین وارد كرده و در ایتالیا بنام ChIANINA پرورش داده اند . در اثر جنگهای صلیبی نیز نقل و انتقالات دیگری بین كشورهای داخلی اروپائی بعمل آمده است . پس از كشف امریكا و استرالیا صادرات گاو از اروپا از یكطرف و از هندوستان و افریقا از طرف دیگر در آمریكا و استرالیا توسعه یافته و مطالعات دانشمندان در باره نژادهای گوشتی و شیری و آمیخته گری آنها وارد مراحل نوینی گردید.

شرایط تاسیس گاو داری :   بمنظور ایجاد نظم و هماهنگی بین واحدهای و جلوگیری از تراكم كه باعث انتشار عوامل بیماریها میشود از طرف وزارت كشاورزی در تهران و شهرستانهای بزرگ با تهیه فرمهای مخصوص  درخواست صدور پروانه نمایند .

در این ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شیردوشی و خانه های كارگری با رعایت اصول فنی تهیه شده است . اینك نكاتی كه دامپروران در تاسیس واحد گاوداری باید رعایت كنند برای مزید اطلاع درج میگردد .

1-رعایت فاصله حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با مجتمع یا قریه روستائی 200 متر

2-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با شهركها و شهرها و فاصله دو دامپروری یك كیلومتر

3-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با اتوبان و جاده اصلی 150 متر .

4-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با كارخانجات صنعتی و غذائی 500متر

5-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با مرز انتهائی زمین های فرودگاه یك كیلومتر .


طرح های توجیهی
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:31
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی