سایت کاریابی جویا کار

کارآموزی کارخانه ایران خودرو

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 خرداد

 

تاریخچة تأسیس ایران خودرو :

شركت سهامی عام كارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس كارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27 مرداد 1341 با سرمایه تولید یكصد میلیون ریال و تعداد یك هزار سهم یكهزار ریالی به ثبت رسید.در سال 1341 عملاً فعالیّت خود را با تولید اتوبوس آغاز كرد.

ایران خودرو از اولین شركتهایی بود كه قانون گسترش مالكیت واحدهای تولیدی را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار شد.

براساس اعلام سازمان مالی در مرداد ماه سال 1372 سرمایه شركت بالغ بر 57 میلیارد ریال و تعداد سهام 57 میلیارد سهم بوده است و كل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

 ساخت سواری :

براساس پروانه مورخ 25 اسفندماه سال 1344 وزارت اقتصاد (صنایع و معادن) به كارخانجات صنعتی ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) اجاره داده شد.در مورد ساخت اتوبوس پیكان اقدام كند.

اجازه تأسیس كارخانه ساخت اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر در تارخ 20/6/1356 به این شركت داده شد.شركت فوق سپس براساس قراردادی با كارخانه Lotus انگلستان وابسته به گستره گرایسلر موفق به دریافت مجوز مونتاژ نوعی اتومبیل « هیلمن هانتر » و ساخت آن در ایران به نام پیكان شد.

اولین اتومیبل در سال 1346 ساخته شد.پیكان بود كه در دو مدل « دولوكس » و « كارلوكس » به بازار عرضه می شد.در این سال وانت پیكان و تاكسی هم به آن اضافه شد.در سال 1350 و 1351 شش مدل پیكان تولید می شد : مولوكس، وانت، كار، جوانان، تاكسی و اتوماتیك.

پس از تعطیلی خطوط تولیدی شركت تالبوت و لغو قرارداد بین آنان برای تأمین قطعات قوای محركه كه در سال 1364 استمرار تولید پیكان در داخل كشور در دستور كار قرار گرفت.

با تولید پیكان 1600 عملكرد پیكان بهبود یافت و در مصرف سوخت آن به میزان 30 درصد كاسته شد و قدرت خودرو نیز به میزان تقریبی 20 درصد افزایش یافت: خط تولید پیكان 1600 در تاریخ 13/9/1369 توسط ریاست جمهوری كشورمان افتتاح شد.

با توجه به قدمت طراحی بدنه پیكان و خارج از رده بودن تكنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز، ایران خودرو تصمیم گرفت از سال 1368 « پژو 405 » را در مدل های GLX , GL تولید كند.

این خودرو در سال 1987 میلادی با مدرنترین تكنولوژی آن زمان به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال 1988 میلادی به عنوان جدیدترین و بهترین اتومبیل سال اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریكا انتخاب شد.

حط جدید تولید پژو 405 نیز در تاریخ 13/9/1369 توسط رئیس جمهور افتتاح شد.در ادامه مطالعات لازم برای توسعه ساخت داخل ایران خودرو اقدام به خرید بخشی از ماشین آلات تولیدی شركت تالبوت كرد تا پس از بازسازی و راه اندازی از آنها برای آموزش تكنولوژی نیروی انسانی، ارتقاء و تعمیق تكنولوژی خودروسازی و فعالیت فنی مهندسی مربوطه در كارخانه های ایرانی تولید قطعات یدكی قوای محركه پیكان های موجود و تولید قطعات یدكی خودروهای آتی استفاده كند.

ساخت مینی بوس :

در سال 1344 ساخت و تولید مینی بوس مدل 309 و كرمر در مجتمع شمال شركت آغاز شد با به بازار آمدن مدل مینی بوس 309 مرسدس بنز در اروپا در سال 1347.ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) تولید مدل قدیمی مینی بوس را تعطیل و مدل 504 جدید را به بازار عرضه كرد.

محصول جدید این كارخانه به نام مینی بوس 309 سقف بلند تحت عنوان « سینما سیار » طراحی در تاریخ 30/6/1369 راه اندازی و اولین نمونه آن تولید شد.

محصول جدید كارخانه مینی بوس سازی به نام « كاروان پاك » به منظور ارائه در هجدهمین نمایشگاه بین المللی تهران با استفاده از موتور و شاسی مینی بوس 508 سقف بلند و در تاریخ 16/6 1371 اولین نمونه آن تولید شد.

 ساخت اتوبوس :

تولید اتوبوس در این كارخانه، از سال 1342 با ساخت اتوبوس مدل بنز، تحت لیسانس بنز آلمان آغاز شد.در سال 1349 با بهره برداری از خط جدید اتوبوس های مدل 302 مرسدس بنز ظرفیت تولید به 6 دستگاه در روز افزایش یافت.

به منظور نوسازی كارخانه اتوبوس سازی و بهره گیری از تكنولوژی پیشرفته و برای افزایش كیفیت و تعداد اتوبوس با استانداردهای جدید از سال 1361 پروژه افزایش تعداد اتوبوس زیر نظر سازمان مهندسی ایران خودرو در سالنی به مساحت 48000 متر مربع آغاز و سپس كارخانه با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه یافت.


فنی و مهندسی
قيمت فايل:5900 تومان
تعداد اسلايدها:56
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی