سایت کاریابی جویا کار

مقاله روان شناسی شخصیت فرهنگی چیست؟

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 خرداد

 

روان شناسی شخصیت فرهنگی چیست؟
قبل از پرداختن به بحث خوب است فرهنگ را به طور مختصر تعریف كرد. بگذارید با یك مشاهده آغاز كنیم «افراد بشری در همه جا الگوهای برجسته ی محلی شباهت های درون گروهی در رفتار و اندیشه همراه با تفاوت های عمیق درون گروهی نشان می دهند.» این شباهت های درون گروهی و بین گروه های مختلف می تواند ( از هر نوع- جسمی- روان شناختی- رفتاری یا نگرشی) باشد. این پدیده ها اغلب اختلافات فرهنگی نامیده می شود. 
 
 
حوزه ی فرهنگی و اجتماعی
سرخپوستان یانوماهوی ونزوئلا سرپناهی موقتی برپا می كنند كه از آنجا به دنبال غذا گشت زنی می كنند و به شكار حیوانات می پردازند. وقتی این پناهگاه ها خالی از غذا می شود، حركت كرده و در جای دیگری ساكن می شوند. در یك روز خاص مردان در هنگام سحر جمع شده و تداركات حمله به یك دهكده ی مجاور را فراهم می سازند. گروه دلواپس و نگران هستند. مردان طرف مهاجم در خطر آسیب هستند و یك مرد ترسو ممكن است سرباز زند و با گفتن اینكه خار در پایش فرو رفته است از حمله شانه خالی كند. مردانی كه اغلب این كار را زیاد انجام می دهند شهرت خود را به خطر می اندازند. برای یك یانوماهو هیچ چیز بیشتر از عمل نامردی و ترسویی نمی تواند شهرت و اعتبارش را خراب كند.
تخلفات فرهنگی( یك مثال)
رویدادهای زیر را درنظر بگیرید:
1-یكی از اعضای خانواده شما منظماً گوشت گوساله می خورد ( خوردن گوشت گوساله توسط یكی از اعضای خانواده ی شما)
2-یك زن متاهل جوان بدون خبر شوهرش تنها به سینما می رود. وقتی به خانه بر می گردد شوهرش به او می گوید اگر دوباره این كار را بكنی آنقدر می زنمت تا كبود شوی او دوباره این كار را تكرار می كند و شوهرش او را به شدت كتك می زند ( زدن زن توسط شوهر )
3-مرد فقیری بعد از اینكه در یك تصادف به شدت آسیب می بیند به بیمارستان می رود. بیمارستان از درمان او خودداری می كند چون نمی تواند هزینه ی آن را بپردازد.
( خودداری بیمارستان)


روان شناسی
قيمت فايل:3500 تومان
تعداد اسلايدها:43
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی