سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت صورت سود و زیان و اطلاعات مربوط

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 خرداد

پاورپوینت صورت سود و  زیان و اطلاعات مربوط

 

—مفهوم سود : از آنجا که سود معیاری برای اندازه گیری کارآیی مدیریت ، انعطاف پذیری مالی و توان عملیاتی پیش بینی آتی و توزیع سود سهام آتی و معیاری برای اندازه گیری دستاوردها، بازده سرمایه گذاریها و نیز برای تصیم گیری مدیریت و سایر استفاده کنندگان می باشد از این رو باید براساس روشی یکنواخت اندازه گیری شده تا مبنائی برای گزارش سود واقعی گردد .

    دو دیدگاه عمده در ارتباط با مفهوم سود وجود دارد :

1. مفهوم سود از دیدگاه اقتصادی : تعریف از نظر هیکس ؛ «حداکثر کردن مبلغی که شخص می تواند طی دوره زمانی معین مصرف نموده ، به طوری که ثروت او در پایان دوره از نظر رفاه در همان سطحی باشد که در اول دوره بوده است به عبارت دیگر سود مبلغ مازاد نسبت به حفظ ثروت در همان سطح قبل از مصرف » است .

2. مفهوم سود از دیدگاه حسابداری : « تفاوت بین درآمدهای تحقق یافته و هزینه های محتمل شده طی یک دوره زمانی معین براساس اصول و قواعد حاکم بر حسابداری که مورد پذیرش مراکز حرفه های قرارگرفته ، نامیده می شود »

—مفهوم مقابله هزینه ها با درآمد فروش  :

چنانچه گزارش تدریجی سود طی فرآیند عملیاتی واحد انتفاعی امکان پذیر باشد . اندازه گیری خالص دارائیهای واحد انتفاعی نیز به موازات افزایش ارزش ، توسط واحد انتفاعی افزوده می شود. در این صورت نیازی به مفهوم مقابله هزینه ها با درآمد فروش نخواهد بود . اما چون رویدادهای مربوط به درآمد فروش و هزینه ها به طور مجزا گزارش می گردند ، و همچنین ، تحصیل و پرداخت برای کالا و خدمات معمولاً همزمان با فروش و فرآیند وصول وجه نقد مرتبط با همان محصولات نیست ، مفهوم مقابله هزینه ها با در آمد فروش به صورت یک ضرورت و یا دست کم یک میثاق مطلوب درآمده است.

طبق تعریف (AAA)  مقابله هزینه ها با درآمد فروش عبارتست از فرآیند گزارش هزینه ها براساس روابط علت و معلول با درآمد فروش گزارش شده ، در تعریف فوق توصیه شده است که اقلام بهای تمام شده باید مرتبط با در آمد فروش تحقق یافته در یک دوره مالی معین و مبتنی بر همبستگی مثبتی بین اقلام بهای تمام شده و درآمد فروش باشد . مقابله مطلوب هزینه ها با درآمد فروش هنگامی انجام میشود که بین هزینه ها و درآمد فروش ارتباط وجود داشته باشد .


حسابداری
قيمت فايل:10000 تومان
تعداد اسلايدها:50
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی